Hantu Purdah a.k.a Kum Kum

>> Tuesday, January 19, 2010


(Aku rasa ni mcm dr cerita AAC kan?)

Oh, sekadar gambar hiasan. Haha



Masih igt pada cerita hantu purdah, sekitar tahun 1997 (aku darjah 5 time ni)?

Yg pasal seorang perempuan berpurdah yg membawa kancil berwarna merah dan suka sibuk2 amek tau rumah mana yang ada anak dara...

Kononnya dia ni sebenarnye pakai susuk ke (aku rasalah), lepas tu die langgar pantang (contoh larangan org pakai susuk, dorg xleh mkn pisang, tgk cermin, lalu bwh ampaian, minum air tebu yg kulit kaler hitam n blablabla)--> info dr cerita Susuk (layan jgk lah aku time2 cuti kt rumah. Hehe)

Jadi bila org yang pakai susuk ni langgar pantang larang, dorg yg cantik tu akan berubah menjadi hodoh. So dah kalo hodoh, mestilah nak jd cantik balik kan. Jadi utk jadi cantik balik, dorg terpaksa mengorbankan 40/44 (aku pon x sure la berapa org. Aku dgr2 mcm tu la) anak dara untuk kembali gorgeous.

Oh nway, x silap aku, kalo susuk, tahap kecantikan si pemakai ikut la apa jenis susuk yg dia pakai. Paling tip top ialah berlian. Yang setakat masukkan gangsa mungkin boleh la setakat jd model baju kt Pusat Pakaian Hari-Hari kot (marilah pergi hari-hari~ muak aku dgr iklan ni kt radio 2taun lepas. Haha)

Jadi sebab tulah masa tahun '97 tu, mmg kecoh gila psl hantu purdah ni (terpaksa pakai purdah sbb dah huduh, jd nk kena tutup muka dia) berlegar2 dengan kancil merah (trademark gila babi, setiap kali aku nmpk kereta kancil merah, aku kecut perut.Haha!) mencari mangsa2nya.

Dikatakan, dia cukup suka dgn kanak2 sbb konfem anak dara lg. Maka pergilah si HP (hantu purdah ok, bukan Harry Potter) buat2 menjual kain baju (yg aku dgr mcm ni lah) dr rumah ke rumah.

Satu benda yg aku br tau dr Nija yg td pergi library. Die terjumpa satu buku psl hantu2 di Malaysia, n guess wut, HP pon ada dlm tu. Tapi nama die Hantu Kum Kum. Wanna noe y?

Sebab, bila hantu purdah bg salam, dia akan bg salam mcm ni: Assalamualaikum kum (ada 2 kali jum kt blkg, hence the name Hantu Kum Kum). Haha. Tah pape gila nama. Nak tersedak aku dgr cerita Nija masa makan nasi ayam Juara ptg td.

Oh, kembali pada HP, bila sampai rumah org, die akan usya2 kasut dan kalo nmpk cm ade kasut2 bdk2 ppn, mulalah die sibuk bertanya tuan rumah: Ade anak dara ke rumah ni??

Seram siot~

Aku xtau apa jd ngn HP skrg. Mungkin dah lengkap quest die, sbb lepas tu mcm diam je psl die ni. Mungkin dah jd cantik balik skrg, dan mungkin tah2 dia salah seorang artis Malaysia yg terkenal (manalah tau kan~hahahaha).

Nway, kesian la org yg pakai purdah zaman tu. X pasal je kena pandang serong.

Moral of the story: X payahlah pakai susuk, lenkali cucuk je Botox. Kalo x mampu, Vit C/ Collagen pon jalan. Xpon makan jelah limau bontot monyet hari2.

p/s: Aku tanya seorang kwn berketurunan India, apa jenis hantu diorang. Sebabnye hantu Cina aku tau la, yang lompat2 pastu kalo kena tampal kertas tulis2 skit kt dahi dia akan stop tu kan? Malangnye kawan aku tu ckp India xde pon hantu berjenis2 mcm org Melayu. Sejenis je. Tu pon x femes. Hahaha.

4 Maki Hamun!:

bujang sudin January 19, 2010 at 10:16 PM  

yang aku tau hantu mengikut kaum akan converse dalam bahasa masing-msing.

aik, hantu pun boleh racist ke? haha

Muhammad Warouq bin Qamar January 19, 2010 at 10:38 PM  

ahahaha. aku tau hantu ni! femes gle babi semalaya mase tu. aku teringat mase tu aku jalan ngan adek aku malam2,tgh sembang2 pasal antu kom2 ni la. tbe2 nampak kete kancil merah dok diam2 tepi pokok. aku tecegat pandang kete tu memang cuak mcm nak tekencing sbb fikirkan adek aku [juga fikirkan yg aku juga adelah dara~~aww~~]. pastu aku tengok2 sebelah,adek aku dah hilang rupenye. dia lari balik rumah sorg2 sambil nangis2 mcm org gla kata mak aku.

mase zaman tu sape ketuk pintu sori la nak bukak. cuak gle vavi la.

p/s: kedai pakaian Hari2. lol.

Echad January 20, 2010 at 6:48 AM  

lepas salam ader kum tu selalunyer antu yang bagi salam (trend antu bagi salam kot). orang tua2 kater jangan sambut (jangan jawab la)...

Amermeftah January 21, 2010 at 12:28 AM  

pembetulan, ada 2 kali kum kat blkg bukan ada 2 kali jum kat blkg

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP