Cikgu Itu Biasa?

>> Wednesday, March 11, 2009

Satu hari, ketika Dr. X sedang memberi briefing kepada group kami:


Perempuan Y: Wei, ko nak tau x?


Aku: Ape? Xtau pon


Perempuan Y: Aku rase Dr. X ni (sambil memuncungkan mulut ke arah Dr. X) mesti datang dari keluarga biasa2 je kan? Cuba ko usya die.


Aku: Owh, biasa2 tu mcm mane maksud ko? (sambil scan Dr. X atas bwh, mencari maksud yang Perempuan Y cuba sampaikan)


Perempuan Y: Ala, mesti mak bapak die keja biasa2 je la. Mcm cikgu je ke…


Aku : (mcm nk tersedak, tho time tu aku x makan pape pon) Owh, macam tu rupenye… (sambil mencarut dlm hati. Ha-ha!)


p/s: Ape maksud ko cikgu tu biasa2? Sila define biasa2 ngn x biasa please.


p/s 2: Mak bapak aku cikgu la bangang!!!!!!!!!!


p/s 3: Maka aku pon tau apa pandangan ko terhadap org sekarang. Berkasta rupenye. Mesti aku pn dr kasta bawah jgk ni…

4 Maki Hamun!:

'Aqilah Suhaimi March 12, 2009 at 8:45 PM  

people do judge people mimi..
ko nah jmpa ak anak datuk damn sombong..gle la..dgn bnda branded dkt tgn..click ramai keliling dia..treat org cm sampah..
pahala mak ayah ko mnyak..kt Tuhan,rupanya elok kan..

Anonymous March 15, 2009 at 5:01 AM  

dia ingat sume cikgu tu, cikgu tadika agaknya.. :p

fakhriah al-yaya May 5, 2009 at 12:32 AM  

cikgu la pekerjaan paling mulia..ape daa..nk jd apa pn skang cekgu yg ajo tau..

p/s - anak cg gak!!

maskedfacies May 5, 2009 at 12:34 AM  

aku tau. tapi apakan daya. dulu kt sekolah, bkn cikgu yang ajar dia kot.

kot la...

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP