Jiwang ke Rock Kapak?

>> Wednesday, December 02, 2009

Aku rasa pelik dengan fenomena 80-an hingga awal 90-an.

Kenapa kumpulan2 rock kapak, dressing mereka sangat la "kapak" (aku xtau nk describe cmne dlm perkataan, ala, sluar koyak2, baju gmbar bajet2 scary and maut abes, rambut kerinting panjang mengerbang nmpak cam busuk dan penuh dengan kutu dan kelemumur, pakai spek ray ban), tp lagu dorang sume meleleh2 ah?

Bukan sekatakat meleleh di lirik saja, boleh meleleh air mata, air hidung, dan apa2 saja jenis air yg boleh dilelehkan la.

Dan hampir semuanya mesti lagu cinta dan tajuk mesti nama perempuan? Haha


Ok, sebenarnye aku nk buat pengakuan yang aku pon minat jgk lagu2 zaman tu. Hahahahaha =P

Especially lagu Keunggulan Cinta (BPR). Ni sume sbb Nija la yang paksa aku dgr 2taun lepas. Hahaha

p/s: Xde plak grup perempuan yang buat lagu tajuk die guna nama laki ek? Bayangkan kumpulan Feminin buat lagu tajuk "Ahmad Albab". Oh sungguh tidak sesuai sekali rasanya~~ LOL

4 Maki Hamun!:

Anonymous December 2, 2009 at 10:13 AM  

LOL..awak ni sungguh kelakar la cik amy..

Muhammad Warouq bin Qamar December 2, 2009 at 11:27 PM  

sep2. keunggulan cinta memang bes.

tu la. aku pon tebayang kalo kumpulan elite nyanyi lagu bertajuk 'oh razak bin rabu'. cemana la gayanye kan

Echad December 3, 2009 at 5:49 PM  

Hanya orang2 yang lahir zaman 1989 ke bawah jer yang suke lagu2 rock kapak nie. sebab time tu tgh meletop. sempat di brainwash atuk nenek...

bujang sudin December 4, 2009 at 3:49 AM  

lagu-lagu rock kapak lirik dia tho poyo sedikit contohnya mcm 'andainya bulan retak seribu', tapi agak berkualiti dr segi sastera lah jugak kalau nak dibandingkan dgn lirik2 lagu2 zaman skarang yg mengaku cool mcm tak jiwang langsung, contohnya tiba-tiba berbincang mengenai org yg dia tertarik dgn menggunakan term makhluk tuhan paling seksi. apa tu?

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP