Buah Pua Tu Apa?

>> Tuesday, July 21, 2009

Korang tau x buah pua tu apa? Kalau nak tahu, baca cerita di bawah...

Pika dan Nija sedang makan jeruk campur yang aku bawak dari rumah.

Jeruk yg ada termasuklah kedondong, mangga, sengkuang, betik, zaitun, dan tah macam2 lagi la.

Kemudian Nija tanya Pika jeruk apa yang sedap.

Pika pon menjawab satu jenis buah yang aku x pernah dgr.

"Buah pua sedap!", sambil tgk aku.

Eh, apahal minah ni tgk aku. Dan buah pua tu apa?? X pernah dgr pon, dan x tahu pon mak aku bg jeruk buah pua tu.

Aku pon tanya, buah pua tu apa?

Pika: Ala, kan orang kelantan panggil mangga buah pua...

Aku: Itu Pauh la makcik!!!!!

p/s: Akibat baru balik dari Sarawak...

7 Maki Hamun!:

bujang sudin July 21, 2009 at 8:16 PM  

HAHAHAHAHAHA

mari kita namakan pika dengan nama Pua!

boleh pika??

Amermeftah July 22, 2009 at 12:25 AM  

Haih byk sgt shopping kain pua kumbu ke?

dan peringatan jangan cuba-cuba mengkelantankan sebutan perkataan mempelam

syafiqa salim July 23, 2009 at 11:45 PM  

HAHAHA..
alah, dah dekat la tu nama PUA dengan PAUH. terbalikkan sikit je huruf dia..

Ayep, ko nak pggil aku PUA? Dah jadi mcm Pua Chu kang la pulak

sebagai peringatan buah PUA takde kaitan dengan PUA kumbu ye!

bujang sudin July 23, 2009 at 11:48 PM  

PUA WEE LAN.

Sounds familiar to u pika??

syafiqa salim July 23, 2009 at 11:58 PM  

familiar!
eh, cikgu Math kan?

bujang sudin July 24, 2009 at 12:06 AM  

ak ah

pika ko ni komen kat blog mimi tapi sebilik ngan mimi, dia ada depan ko siap masa ko tengah komen.

lepas komen tak awkward ke?

takpon bila ko komen ko cakap ke kat die terus, 'mimi aku tgh komen blog ko'. hahaha

maskedfacies July 24, 2009 at 12:07 AM  

weh. buah pelam boleh di kelantankan x? sbb ade org tgh gaduh2 sbb benda ni.

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP