Ludah Jangan Tak Ludah!

>> Wednesday, July 08, 2009

Kisah Kesaiko-an Zaman muda2

Korang tau x kewujudan sejenis instrument bernama Melodica?

Dia ni mcm keyboard yang portable, kemudian untuk mainkan die, die ade satu tiub yang kita kena tiup untuk bagi benda tu berbunyi.

Kalo x tau sgt, google saja lah.

Ok, ceritanya begini. Masa aku darjah 6, aku duduk bersebelahan dengan Azharuddin di dalam kelas. Ada seorang kawan yang bernama Azliza yg masuk pancaragam sekolah (btol ke skolah aku tu ade pasukan pancaragam?) yang juga duduk berdekatan ada benda alah Melodica tu.

Jadi sebagai budak yang tidak pandai bermain instrument T__T, aku slalu jugak pinjam benda alah tu dr die.

Satu fakta yg korg kena tau pasal Melodica ialah, kalo nak bersihkan die, kene cabut tiub tu, dan ketuk2 untuk buang air liur yg terkumpul dlm tu.

Satu hari, nak dijadikan cerita, seorang rakan bernama H (lelaki agak2 lembut gitu) telah main benda tu dekat2 dengan meja aku. Entah mcm mn, die nk bersihkan benda tu, die cabut tiub tu, kemudian ketuk2 tiub tu atas meja aku dan Azharuddin. Penuh meja aku dengan air liur!

Bengang gila ah. Tah air liur sapa tah berkumpul. Busuk gila!

Aku dan Azharuddin pon mengambil kata sepakat untuk balas balik apa yg budak tu buat dekat kami.

Teka apa kami buat kt die?


(^_^)


(`_^)


(^o^)


(,_,)


(l'o'l)


(X_X)


(-.-)zzZ (-.-)zzZ (-.-)zzZ--> eh, tido plak!

Jawapannya: Kami dorg pergi ludah direct dari mulut atas meja si H. Menangis budak tu sebab kena ludah sedahsyat-dahsyatnya oleh kawan2 sekelas yang saiko. Haha.

p/s: Sekarang Azharuddin sudah nak jadi Leftenan dlm Navy. Pergh. Cool kan?


8 Maki Hamun!:

bujang sudin July 8, 2009 at 3:02 PM  

eh

macam kenal emoticon

Amermeftah July 8, 2009 at 4:34 PM  

melodica ...

buring betui aku menatang alah tu, mengembalikan kenangan zaman kejahilan kanak-kanak, alat musik yg memang nampak busuk, tapi org mcm aku tadak peluang lasung main mende tu, org-org yg power je kot boleh, sebab sekolah aku feudal

syafiqa salim July 8, 2009 at 4:42 PM  

geli geli
aku terbayang2 air ludah sekarang..

aku panggil bende tu melodion dulu.
melodica eh name die?

neo July 8, 2009 at 5:04 PM  

Adakah aku kenal Azharudin tu?

Sheehan July 9, 2009 at 3:54 PM  

ak cukup meluat menatang tu..haha..sebab x pandai main..

awat x bagi betui atas muka lagi ganas..

Anti Agni July 9, 2009 at 5:55 PM  

Salam,

Kami merupakan pekerja2 dari sebuah kilang di Shah Alam, Agni Energie Sdn Bhd yang diberhentikan secara besar-besaran tanpa pampasan dan gaji.

Majikan kami merupakan sebuah syarikat multinasional yang sedang cuba melarikan diri ke luar negara.

Bantulah kami untuk mendptkan hak kami.

Kami perlukan trafik dan follower untuk BLOG kami. (kami dah jd follower blog anda juga)

Bantuan anda amat2... tersangat2 diperlukan.

http://agni-inc.blogspot.com

Jamil July 11, 2009 at 1:17 AM  

you never cease to amaze me

maskedfacies July 11, 2009 at 7:46 PM  

bujang sudin: ko pon amek kt wiki jugak. jgn kecoh!

amermeftah: aku pon reSti gk. sama la kita T_____T

pika: nnt balik, aku ludah kt meja ko. trus tgk, xyah bygkan lg dah. hahaha

Neo: yup, skoolmate kita dulu.

Sheehan: Kalo bg atas muka, aku ngn azharuddin kena buang skolah plak. dah la dua2 pengawas. hahaha

Madam Agni: ?

Jamil: satu hari nnt, aku mungkin akan stop jadi pelik/ freak. jadi sementara waktu ni, kita enjoy! (tiru gaya nora danish)

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP