Because I Love You Both...

>> Tuesday, July 14, 2009

Semalam aku tgk finale Prison Break kt 8TV. Biasalah, time cuti xde sumber cerita bersiri sume ni, jadi terpaksa tgk di tv saja.

Kemudian, last skali kan ade yg Sara n Linc tgk video yg Scofield buat untuk dorg kan? Dia cakap, selama ni, die x pernah ckp terus terang pon perasaan die kt dorg. Asek guna kod la. origami la...kemudian dia ckp mcm ni " I love you both very very much..".

Ok, itu intro entry aku kali ini. Memang selama ni orang ckp, express ur feelings and you will feel much better. Ini mengingatkan aku pada benda yang pernah jadi kat aku.

Tahun 2004, masa tu aku kt matriks. Sepanjang 17 tahun aku hidup masa tu, aku x pernah ckp aku sayang kat mak bapak aku pun. Satu hari, entah apsal, aku pergi hantar msg gudnite kat mak aku yang berbunyi mcm ni... " Gudnite. I love u n Abah so much". (ok, geli. sila muntah. aku yg taip pon tgh geli anak tekak).

Mak aku hanya reply ok. Minggu kemudiannye, aku baik rumah (rumah dekat saja dengan matriks).

Entah time tu tgh borak pasal apa tah (dalam kereta nk pergi mana tah), mak aku dok sebut2 psl sms yg aku hantar tu dengan nada perli...

"Aih, ada org tu dok hantar sms bersayang2, tp bila balik rumah, x reti nak tunjuk perasaan kasih sayang tu pon. Asyik nak lawan cakap saja...".

Ok, aku mengaku, masa aku muda (bajet sekarang tua sangat la), aku mmg suka gila lawan cakap mak aku. Kiranya, asek nk berselisih pendapat la. Tapi, lepas mak aku ckp mcm tu, aku mmg dah kurg la lawan ckp mak aku. (Kalo dulu main hempas2 pintu lg!).

Tapi sebab aku malu dengan SMS yg aku hantar tu, smpi skrg aku x pernah ckp dah aku syg mak bapak aku. Haha.

Sebab aku xnak kena perli lagi dah. Malu ooooooooooo....(buat gaya Tarzan)

p/s: Nak pergi salam raya pon segan. Bila dengar org lain nangis2 masa salam raya, korg buat aku berfikir. Aku yang x betul ke, korang yg emo lebih?

10 Maki Hamun!:

Jamil July 14, 2009 at 2:55 PM  

hahah...sila jangan segan. nanti diorang takde takkan baru nak cakap sayang kot...

Anonymous July 14, 2009 at 3:01 PM  

berhati2 semasa memandu..igtlah org yg tersayang..

Amermeftah July 14, 2009 at 6:17 PM  

kalo salam raya tu benda yg besar sgt, dah nam thn aku tak buat, dah tadak prasaan dah

kita mmg idop dlm dunia yg paham-paham sendiri, benda yg kita buat patut masing-masing dah paham-paham sendiri masing-masing sayang masing-masing, tp tak best sgt ah camtu

Aisyah July 14, 2009 at 7:45 PM  

hahaha... sy pon tak penah nak ngaku. sendiri paham ler

'Aqilah Suhaimi July 14, 2009 at 8:31 PM  

normal lah tu..
mcm segan nk ekspreskan..
lagi2..lepas tu kalo kita balik rumah mak ayah ulang balik apa kita buat..
mak aii..rasa mcm nk letak muka bwh seat je..

bujang sudin July 15, 2009 at 1:19 AM  

kan parents ko kadang2 baca ko punya blog..
kiranya memang dulu2 ko macam tu, tapi mungkin mak ko akan menangis terisak-isak sambil ditenangkan oleh ayah ko bile diorang nampak ko mcm dah insaf da.
tambah2 lagi tajuk entri ini cause I love you both.
kot nanti mak ko cakap kat ayah ko macam ni. eh amy tuju kat kita ka tajuk entri ini? woho

Unknown July 15, 2009 at 10:49 AM  

ko yang xbtul bukan kitorg yang emo lebih..wahaha

Mohd Faizal Bin Nor Azmi July 16, 2009 at 2:39 PM  

variasi manusia

ada org sayang, dia cakap sayang,itu ikhlas

ada org sayang, tapi dia diam,itu segan atau ego

ada org benci, tapi dia bilang sayang, itu dilaknat

syafiqa salim July 17, 2009 at 5:55 PM  

Hehe, salam raya tiap2 tahun aku maseh nangis..
tapi ak rase aku yang emo lebih kot.
HEHE, mungkin mengenangkan banyak sangat lawan cakap mak ayah...

maskedfacies July 24, 2009 at 9:58 AM  

Terima kasih kerana mengomel di sini.

=)

Do come again

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP