Pasang Mata

>> Monday, July 13, 2009

Satu pagi yang tenang, aku dan adik lelaki aku menanti Abah dan Mak balik dari breakfast. Masa tu kami baru check out hotel. Jadi kami tunggu dorg tepi kereta.

Kebetulan time tu aku x sempat pakai contact lenses lg, jadi aku pon pakai di tepi jalan tu, berpandukan reflection kt tingkap kereta saja.

Entah apsal, 10 kali aku gagal masukkan contact di sebelah mata kiri. Mata aku dah merah gila dah time tu.

Tiba-tiba ada seorang pakcik yg aku rasa agak pelik datang berjalan ke arah aku.

Pak Cik Pelik: Kenapa mata merah ni? Sakit mata ke?

Aku: X la, ni...(sambil tunjuk contact lens dekat die tanda aku sedang cuba masukkan benda alah tu dalam mata aku)

Pak Cik Pelik: Ohhh, tengah pasang mata rupanya.

Aku: Erk?

4 Maki Hamun!:

bujang sudin July 13, 2009 at 1:00 PM  

owh concern nya pakcik tu. mungkin kita buleh suruh dia pasangkan mata ko kot

Amermeftah July 13, 2009 at 7:33 PM  

agajnya pakcik konservatif yg tak minat lensa kontak

Jamil July 14, 2009 at 11:57 AM  

Aku ingat ko pakai contact saja. Mana aku tau rupanya ko pakai mata palsu sekali

Amermeftah July 14, 2009 at 5:14 PM  

Dia pakai mata palsu sebab tanak pakai eyepatch macam pirate. Tapi kalo dia pakai entah-entah nampak mcm Elle Driver dalam Kill Bill.

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP