Contact Lenses

>> Saturday, July 11, 2009

Sudah lebih 5 tahun aku guna contact lenses.
Tapi x tahu la kenapa, xda satu jenama pon yang kena dengan aku.
Banyak kali gila tukar. Tapi, mesti ade je benda yang x kena. Kering sangat la, gatal la, pedih la, merah mata la.
2 bulan lepas, Zubed mengesyorkan aku untuk guna contact lenses jenama Biomedic. Dia cakap ok, bagus gila sbb die pakai sampai malam pon x rasa kering.
Aku pon punya ah semangat beli sampai 3 pasang, sbb dah orang rekemen kan...
Sekali pakai, masih sama. Tetap kering, gatal dan pedih.
Mungkin aku ditakdirkan untuk tetap hodoh dengan spek aku yang makin lama makin terkeluar cat dia. T__T

9 Maki Hamun!:

aw3rz July 11, 2009 at 11:54 PM  

Beli la spec baru. Apa susah.

bujang sudin July 12, 2009 at 1:17 AM  

aku tak suka pakai spek sebab nanti akan ada bekas spek di atas hidung.
nampak macam banyak membaca bila buka spek padahal hakikatnya tidak begitu

bab huduh tu, kunci kejayaan ialah pandai menyalahkan pihak lain di atas sesuatu kegagalan

salahkan spek itu, beli spek baru mcm kata awe.

'Aqilah Suhaimi July 12, 2009 at 2:50 AM  

try crik lagik kot yg sesuai
ke mata ko cepat no keringnya..
eyemore moist ada baa..
ada bnyak jenis lagik tuu..
org pki spek..apsal erk slalu ada lebam bwh mata dia..
pastu..pki spek..akan mempercepatkan naik power..
nk retain power pnya psl..org pick contact lenses as their alat bantu penglihatan

Amermeftah July 12, 2009 at 3:16 AM  

Kalau dah takdir Allah Taala buruk tu buruk jugaklah, terima sajalah ... (sambil merujuk kepada entri berjudul Salah Siapa?)

syafiqa salim July 12, 2009 at 9:04 PM  

Akmal, sarkastik gile ah ko.HAHA

Mimi, aku rasa ko lg sesuai pakai spek macam ko 1st year..mate ko memang x sesuai kot pakai contact lense. Abes la, ko kahwin nanti kene pakai spek. HEHE

p/s: orang kahwin jarang pakai spek kan. ko perasan x??

jiwa.lalat July 13, 2009 at 7:46 AM  

ye ke?

Mohd Faizal Bin Nor Azmi July 13, 2009 at 12:34 PM  

buat Lasix, hbs citer

maskedfacies July 14, 2009 at 1:50 PM  

satu: JPA sudah masuk, jadi aku bercadang nk buat spek baru.

dua: orang kawen pakai spek? ko jd la org 1st dlm skolah kita yg buat cmtu. jangan2. x cun

tiga: Lasix mahal. xde duit.

Anonymous September 22, 2009 at 11:34 AM  

Tu maksudnya u ada dry eyes. Dulu bila I lama sgt pakai (sampai lewat mlm hari2) jd juga mcm tu. Pastu beli semua dah tak boleh. asyik kene beli baru. pastu apa yg sy buat ialah beli yg Dailies (pakai buang harian) sementara. Sy pakai Focus Dailies sgt selesa. Mlm terus buang. Sekotak dua pas tu alhamdulillah dah ok. Bg sembuh blk. Skrg pakai yg disposable/permenant semula. :)

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP