Rumah Orang Tua

>> Wednesday, June 24, 2009

Petang semalam, Abah dan Mak keluar pergi pasar malam (membeli makanan untuk menggemukkan aku la tu...)

Sebelum mereka keluar, sempatlah Mak aku berpesan pada aku...

1) Jangan lupa angkat kain...

2) Jangan lupa siram pokok bunga..

3) Jangan lupa tutup tingkap..

dan macam biasa, aku hanya aku jawab "haaaa..." dengan arahan-arahan mak aku.

Maka mereka pun keluar...dan aku sambung aktiviti bergolek di hadapan tv bersama sepupu aku (sila baca post previous) ...

Sepuluh minit kemudian, telefon rumah berbunyi..

"Helo??".

Suara abah aku di sana.

"Awat abah?", tanya aku.

Abah pon menjawab, " Mak hang kata jangan lupa buat apa dia pesan tadi. Kalau x, kami x balik la malam ni. Kami duduk rumah orang tua-tua.".

Cet. Ingat ni cerita telur tembakul ke? X abes2 ugut aku nk duduk rumah orang tua.

Nak duduk rumah orang tua pon, x main la yang biasa-biasa. Nak pergi yang kene bayar seribu sebulan tu. hahahaha

p/s: Aiyak....

6 Maki Hamun!:

syafiqa salim June 24, 2009 at 2:18 PM  

adekah nak duduk rmah org tua kat brunei tuh???

haha, ugutan baik punye!

bujang sudin June 24, 2009 at 2:34 PM  

budak tengah miskin tak boleh banyak bunyi. parents suruh buat ape kene angguk saja. hahaha

uncle apis June 24, 2009 at 2:51 PM  

aku syak kau tengah tengok astro ceria dengan sepupu kau?haha

Sheehan June 24, 2009 at 8:31 PM  

memang lawakla bapak ko weh..haha

'Aqilah Suhaimi June 24, 2009 at 11:50 PM  

serius parent ko bagi peringatan..

haha

maskedfacies June 26, 2009 at 10:58 AM  

Pika: Kalo nk duduk rumah org tua kt Brunei, aku kene g cari laki org sana la ni! Hehe

Polar bear kurus: btol! Ko nak num akaun aku? Haha

Uncle Apis: Salah. Kami tgh layan laptop sorg satu. Dia main game, aku surf tenet...

Sheehan: Haha. Ade lg peristiwa seumpamanya yang lagi lawak. Nnt aku cite...

Kilah: Haha. Mesti. Xnak aku lupa diri

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP