Analisis Poll

>> Tuesday, June 02, 2009

Mulai hari ini, aku nak start analisis poll yang aku buat la. Kalau x, penat2 je aku mntak korg tick kotak tu.

Ok, soalan yang aku tanyakan kt korang adalah:

Korang rasa, mana yang lagi cool?


Pilihan jawapan adalah seperti berikut:

a) Jadi anak orang kaya

b) Lahir sebagai seorang genius

c) Mempunyai fizikal yang perfect gila

d) Famous gila2

e) Sporty

f) Sederhana dalam semua bidang yang dinyatakan


Jadi analisa yang dibuat mendapati bahawa

- 46% correspondent telah memilih untuk dilahirkan sebagai genius

- 40% lahir sebagai seorang yang sederhana dalam semua bidang yang dinyatakan

- Masing-masing 20% untuk menjadi manusia yang terer sukan dan mempunyai fizikal yang cantik (korang x rasa ni saling berkait ke?)

- Dan masing-masing 6% untuk menjadi anak orang kaya dan famous gila.

Hurm, mari baca apa yang aku bebelkan pulak. Dari perspektif aku, aku kalo boleh pilih salah satu pon, mungkin akan mintak dilahirkan sebagai seorang yang genius (namun apakan daya... T__T). Sebab bagi aku, dah genius boleh buatkan ko kaya, dan bila kaya, ko boleh pergi buat plastic surgery (hahahaha! X guna punya manusia. Haram weh ubah ciptaan Tuhan, cukur kening pon x boleh..), dan bila dah genius, kaya dan cantik, mestilah famous kan?

Erm, yang lain2 tu, korang mesti ada reason korang yang tersendiri kenapa korang pilih jawapan tu. Kalau rajin, silalah turut berceloteh bersama aku di sini.

Cuma aku x paham kenapa ramai jugak yang pilih sederhana dalam semua bidang (ni bagi aku, ok! Untuk jadi terlalu plain, mungkin boring sangat kot..skali lagi, ini hanya pendapat aku).

Let me know of anything ok!

Cheers =)

p/s: Lepas ni nak buat poll pasal apa pulak hah?

20 Maki Hamun!:

aw3rz June 2, 2009 at 11:57 PM  

aku tak pasan pun ko wat poll ni. serabut sangat la layout blog ko sampai aku tak tau nak focus kat mane. hehe.

anyway, kalu aku jawab jadi anak orang kaya. sebab aku mahu beli kamera mahal dan lens mahal dan dapat kenal dengan model2 mahal (dan chantek semestinya) dan beli kete mahal dan pakai baju mahal dan makan makanan mahal (dan lazat semestinya) dan dapat jual mahal.

maskedfacies June 3, 2009 at 12:00 AM  

ciss. serabut ke? hurm, esok aku susun balik la layout ni kasik ikut feng shui. LOL

ala, kalo bapak bankrup macam mana.

poof.. (bunyi semua benda yang ko nyatakan di atas hilang. LOL)

aw3rz June 3, 2009 at 12:13 AM  

mungkin aku cari awek yang kaya? haha.

neorackle June 3, 2009 at 12:14 AM  

Alasan aku mudah.

Michael Scofield.

maskedfacies June 3, 2009 at 12:15 AM  

aw3rz: kalau mcm tu, aku tertinggal option 'Player of The Year' la ni ek?
*ehem*

neorackle: Scofield sudah gemuk. aku x minat lg. (satu ketika dahulu,sewaktu season 1, rasa mcm nak culik saja dia dan ajak kawen lari. LOL)

neorackle June 3, 2009 at 12:36 AM  

maskedfacies: Kiranya tgk PB bukan pasal dia genius la ek sepanjang season. Rupanya pasal fizikal.

Terbongkar di situ.

biler nak jadi anak orang kaya? June 3, 2009 at 12:59 AM  

sebelum bagi jawapan, mari kita analisa options yg ada ikut kepala otak aku(mungkin berbeza dengan kepala otak anda).

b) Lahir sebagai seorang genius
1.Genius is made, not born.the only thing that was born is "born to ride"-motto Harley Davidson..hique hique.

2.genius ikut meaning terbaru,bukan dilabel untuk kecemerlangan akademik(baca IQ) sahaj.EQ diambil kira.

3.Dengan konsep ini kita boleh letak Leoni Messi seorang genius(dalam sukan),Jason Mraz genius(dalam music),Stephen Chow(genius dalam buat filem lawak bangang dan bodoh,tapi still boleh buat aku gelak guling2,ROFL!!).

4.high IQ tidak berkadar terus dengan kecemerlangan dalam hidup.bukti.budak2 genius malaysia yg boleh baca buku,masa umor under 4 tahun sekarang jadi penebar roti canai jer.
sufiah yusof?.korang tahu citer dia.

c)Mempunyai fizikal yang perfect gila.
e)Sporty

1)first, dua benda ni not related too much.Leoni messi,terer main bola,tapi pendek.Serena Williams(tennis),fizikal esp tangan dan bahu macam jantan.Eto,Drogba, muka afrika takder commercial langsung walupun sporty.mereka direject sebagai model nike.

2)sporty will make ur cordiovasular/respiratory system better.ur physical will change accordingly.sikit2 la.kalau nak fizikal lawa kene weighlifting sikiit.buat yoga.taichi.betulkan posture.pemain bola macam peter crouch aku rasa posture dia tak stabil.kurus,tinggi,bongkok.

3)fizikal yang perfect
is born.aku yg blaja kat mesir ni rambang mata tengok minah arab.hahaha.physical?.fewitt..minah arab main sukan?takdanya.takda istilah exercise dalam hidup diorang.

d) Famous gila2
takda pekdah.famous buat korang jadi hidup tak kena.anak raja hidup terkongkong.penjenayah famous jugak.tapi hidup diburu.penyanyi pelakon famous dikejar paparazzi.minah famous,selalu kene kacau.

f) Sederhana dalam semua bidang yang dinyatakan

mmg plain punyer jawapan.aku rasa aku dah ada dalam kelompok ini.mmg bosan.ramai org dalam kelompok ini.

a) Jadi anak orang kaya

1)aiwah!..ni jawapan aku.bulls eye.tepat.jadi anak org kaya.

2)ada duit.semua boleh beli kecuali kasih sayang.tapi dengan duit boleh buat orang sayang kat kita..dengan duit boleh beli benda yg buat kita happy.

3) dengn duit aku boleh masuk seminar2,beli buku,daptkan pendidikan terbaik untuk jadi genius.

4) dengan duit aku boleh jadi jadi sporty.aku boleh buat satu padang bola kat umah aku.swimming pool.court teenis.court basketball.boleh main pedang.semua boleh.

5)ada duit aku boleh kawen ngan model..kawen ngan wanita cantik

ok jawapan aku
a) Jadi anak orang kaya.final.

maskedfacies June 3, 2009 at 1:02 AM  

fuh jawapan. ok, tq.

btw, sapa ko? xkan stkat anon je kot?

Norhanis Diyana Nizarudin June 3, 2009 at 1:36 AM  

kak mi..antara 46% tu i slh sorg ok..hehe..

genius!

bujang sudin June 3, 2009 at 2:57 AM  

aku rasa anon ni macam waruk la. hahah. instinct.
plastit, plastit~

Amermeftah June 3, 2009 at 4:23 AM  

aku pon yakin tu waruk, sapa lagi yang gelak teguling hique hique

sazwan... ambik plastit kat tok sat
sazwan... dah mengerit dah ka?

tapi ada dua tiga part tu tak mcm waruk, hmmmm (sambil menjeling)

maskedfacies June 3, 2009 at 11:57 AM  

Hanis: Dah agak tu jwpan kamu. hahaha.

Polar bear kurus pandai buat kek: bila nk buat kek perasa plastit?

Amermeftah:yg 2-3 part x mcm warouk, sapa plak? (smbil turut menjeling)

'Aqilah Suhaimi June 3, 2009 at 11:51 PM  

kerana ak percaya..yg sederhana,kalo usaha lebih,msti dapat elok jika Allah izinkan..
itu akan buat kita lebih hargai sumting..
itu ak rasa la..
sebabnya bagi aku,rupa,harta dan akal..kalo boleh,ak nk semua..(ak berterus terang ni..)
so,dari yg biasa2,oleh kerana determination dan effort manusia...ia boleh jadi satu yg distinguished!

p/s :motivated gile plak dgn tulisan sndiri..haha..ak tulis ni coz ak buat poll ko tu dua kali..tk puas hati apasal jwpn org genius bnyak..so,ak vote dua kali..hehe

'Aqilah Suhaimi June 4, 2009 at 12:48 AM  

ek eleh..bila ak bc balik..sbnrnya,ak tiba2 rasa cm serius gile lah pulak..hahaha

p/s:kwn ak ada request..mana ko dpt nama blog ko rottendungeon??

maskedfacies June 4, 2009 at 3:04 AM  

hihi. ko mmg series memanjang. bdk skema lah katakan...lol.

but thanx for the support la. kalo x, xde sape pon nak jwb poll tu sgt.

rottendungengon adalah nama spontan yang muncul di kepala aku mase nk daftar akaun ni. xdela pikir2 perah otak kot..apsal? huduh sgt ke? LOL

Muhammad Warouq bin Qamar June 4, 2009 at 4:48 AM  
This comment has been removed by the author.
'Aqilah Suhaimi June 4, 2009 at 5:09 AM  

she thinks that ur url unique..

Muhammad Warouq bin Qamar June 4, 2009 at 6:45 AM  

helo~sori okeh~~aku kalo bagi komen takdenye nak pakai anonymous kejadah2 ni..

sumpah bukan aku. instinct ko dh kenape,ayep?bakemal pon salah gak..

mamat terbabit eja leonel messi pon salah

bakemal,saye eja hique2 tu 'hirque2' la..kan ke lain tu..hoho

dah la mamat tu eja sume skema je x mcm aku..[sedaya upaya try eja tak skema skrg]. ni gua bengis ni.

tanak kawen ngan wanita cantik!! nak wanita jawa!!!

maskedfacies June 4, 2009 at 6:46 AM  

warouk: err, chill ok. tu hunches dorg je. but thanx for clarifying... =)

kilah: owh, tq.(walopon kdg2, ade gk rasa cm nk tukar.hahaha)

Amermeftah June 4, 2009 at 8:25 PM  

waruk~! aku senantiasa di sisimu

tak tgk ke syak wasangka aku terhadap anon itu...

(aku tau kau bengis sebab tenet dumah sampah)

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP