Aku, Kilah, dan Minum Petang

>> Friday, June 05, 2009


2003, tahun aku ambil SPM, dan masih berada di bumi SmapKajang, dan masih bertudung labuh T__T. Kisah ini adalah kisah benar yang berlaku beberapa tahun dahulu.

Waktu itu, aku pulang dari prep petang. Aku berjalan pulang ke asrama bersama dorm mate aku, 'Aqilah (sila make sure eja btol, kene ada ' tu tau! =P). Petang itu, result/ ranking form baru keluar. Dan macam biasa, Kilah akan duduk di top 20 dan aku akan berada di kertas tercorot (LOL. Aku mmg loser abes).

Kami singgah di trolley minum petang yang berada di di depan asrama. Minum teh sikit, telan cekodok sebijik dua. Sambil gelak2 dan gossip (ah, biasalah, budak asrama!).

Tiba-tiba datang seorang budak junior tingkatan satu, yang heboh dikatakan adik Kilah sbb mempunyai muka yang hampir sama (kt mana? Aku rasa kt pipi kot..). Hehe

Dia pon approach Kilah dengan tersengih2. Aku masih minum teh panas kurang manis buatan abang2 dewan makan yang x hensem tu..

Junior: Eh Kak Kilah! Saya g tgk ranking batch akak td. Tahniah la akak dpt top 20 (ke lg power ah wei? Isngat mala ah. tp rank power2 gk la. yang x tercapai akalku... T__T)

Kilah: (dengan merendah diri) Eh, hihihihihih (alah, gelak die tulah! Mcm xtahu. Hehe). Mana kamu tgk ni. Malu akak.

Dan mereka sembang la jap seminit kot... lepas tu, budak tu pon berlalu macam tu saja. Walopon aku berada dalam 30 cm dari Kilah time tu. Jangankan nak tgk aku, jeling pon x.

Hati kecil aku: Hoh! Hoi! Hoi! Bagi la salam at least. Tau la aku x pandai, xkan bagi salam pon x nak. Siot.

p/s: Khas untuk Kilah =)


5 Maki Hamun!:

'Aqilah Suhaimi June 6, 2009 at 12:06 AM  

hahaha..ini sume propaganda teha..
harap pipi ak gemuk..sume yg cmtu..sume sama mcm ak..haha

ak pn tk ingt dh jr mana..lagikla dh form 5..

ko ingt cerita org..cerita ko..ko tk ingt..
ko terbalikkan meja sorg mamat ni kt dewan exam..ko tk ingt..haha
dia masuk dewan..konfius2..
ko cabut lampu koridor dorm sbbnya nk bagi lampu dorm bukak lepas al mulk..
ko ingt tk??
apit tau ke tk erk kita buat mcm tu??
dia balik2 dorm..dh rosak lampu koridor..
konon nk stay up..tp..sume dok terbongkang 3 org satu katil..haha..gile btol..
bila chewa,farah bidayah kdg2 dtg..
bukan stay up..bergossip je lebih..
somehow..tk membesar pn bagus..except ak tknk ada warden ustazah che som kot..hahaha

maskedfacies June 7, 2009 at 12:46 AM  

Aku x percaya aku buat sume benda yg ko nyatakan tu.

ITU BUKAN AKU!!!!!!!!!!!!!!

p/s: aku rindu sekolah.... T__T

bujang sudin June 7, 2009 at 9:54 PM  

haha jahat gila budak ni.. vandalism gila
adeke pegi terbalikkan meja orang dan cabut lampu

maskedfacies June 7, 2009 at 9:55 PM  

sebenarnya polar bear, aku x pernah ade memori aku buat semua tu. aku rasa, kilah cuba implant memori palsu dlm kepala hotak aku la...

bujang sudin June 7, 2009 at 9:58 PM  

haha macam la tak biasa ko tak ingat mende yg ko buat.. aku percaya kilah.
sebab die '5 taun' duk smapk. lol

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP