Kenapa?

>> Thursday, June 04, 2009

Kepada sesiapa yang tahu kenapa, sila jawab persoalan2 yang berlegar di kepala otak aku. =)

1) Kenapa orang panggil anak saudara tu anak buah? Di mana kebuahannya?

2) Kenapa orang yang nak berkahwin dipanggil berdarah manis? Di mana kemanisannya?

3) Kenapa bila dengar orang makan mi segera saja, mesti orang assume orang tu xde duit? Mana tau die mmg suka makan benda tu ke...

4) Kenapa orang happy bila dapat tahu orang lain mengandung? (ok, ini pelik, tapi bila aku tanya kawan2 aku yang lain pon, dorg ckp, happy lah, tp bila aku tanya apsal, sorg pon x dpt jawab)

p/s: Kawan aku baru bagitahu aku yang dia insyaAllah akan berkahwin x lama lg. Dia cakap, side perempuan saja kene ada at least busuk2 Rm20K. Itu pon untuk majlis biasa2 saja. Btol ke? Then, no wonder bila tgk dalam tv selalu org tanya kenapa x kahwin lagi, jawapan tipikal yang diberi ialah " Masih kumpul duit/ Duit x cukup lagi".

8 Maki Hamun!:

neorackle June 5, 2009 at 1:10 AM  

1. Bagi aku, ianya bukan soal buah itu. Tapi kerana asalnya dari benih (ibu dan ayah).

Maka bila benih itu semakin subur dan sihat, maka setelah lahir, ia di gelar anak buah (buah yang berputik dari bunga2 cinta ayah dan ibu).

------------

2. Berdarah manis kerana ianya diibaratkan sebagai ujian untuk pasangan tersebut. Pada waktu itu perasaan untuk saling menghidapi boleh jadi kritikal jika tidak dikawal.

Jadi kena berwaspada. Mati semut kerana gula. Faham2kan.

------------

3 Ni soal persepsi. Aku tak dapat hurai lebih2 di sini kerana jawapannya berbeza2.

------------

4 Ini berkaitan human behaviour and reaction. Secara normal, kita berharap seseorang itu bertindak sama seperti kita bertindak terhadap org lain.

Cth, kita x mengumpat hal org lain. Sudah tentu kita harap org lain pn x ngumpat pasal kita.

Hal gembira dengan kurniaan mengandung yang dialami org lain, blh jadi juga berkaitan dengan angan-angan, impian atau fantasi. Golongan ini sebenarnya membayangkan situasi dia yg turut mahu mengandung bila sampai masanya(utk perempuan).

------------

Ni jz jawapan spontan aku. Topik ini menarik utk aku kupas dan kaji. Nanti klu ada masa, aku cek artikel mana2. Mana tau, nnti aku ditanya lagi soalan ni. xde la aku merapu tanpa hujah.


Aku doakan kawan cik mimi tu semoga berbahagia dengan alam yang bakal ditempuhinya. Amin..

neorackle June 5, 2009 at 1:22 AM  

Utk jawapan no 2, aku rasa frasa menghinggapi lebih sesuai.

Menghidapi mcm penyakit plak (walaupun mmg sbnr nya mencari penyakit klu buat bnda x elok time tu)

Maaf atas kekeliruan kamus bahasa aku.

'Aqilah Suhaimi June 5, 2009 at 5:55 AM  

1)no 1,ak pn tk pasti kenapa..

2)no 2 pn ak taktau kenapa..

3)no 3.urm..sbbnya ak mmg suka makan maggi..so,tk pnah lak org kata ak tkde duit..ak rasa la kan,org rasa..maggi tu adalah the least food they can afford bila tkde duit..--so,again no answer la ekceli..

4)ala,ak rasa pregnant serupa mcm grad la..bnda yg patutnya ko hepi utk dia..so,kita pn heppy la sbbnya dia dh masuk satu stage baru yg manusia rasa bnda tu indah..(eceh,indah ye dak??)

20k--itu lah,kawen dh guna bnyak duit..kwn ko tu buat dkt mana?dewan Felda Merak Kayangan ke hape??haha
ak kawen nanti,bagi tea tarik dan karipap je lah..

Amermeftah June 5, 2009 at 7:33 PM  

1) Kebuahannya terletak di dada atau di celah kangkangnya.

2) Kemanisannya pada malam pertamanya nanti.

3) Mi segera amat mudah disediakan, 2 minit saja. Maka org lain mungkin akan baca sebagai, bapaklah pemalas kawan ni. Orang yang malas akan menjadi miskin.

4) Happy mengenangkan saat manis orang itu ketika proses menghasilkan anak dan berharap agar dirinya dapat benda yang sama juga.

p/s: Side lelaki pulak kena sediakan 40k, ini mengikut kata laki budak batch aku...

neorackle June 6, 2009 at 12:04 AM  

40k..

nak kena ternak unta mulai sekarang.

sempat la kot tggu next raya haji nak dapat 40k

(*_*)

neorackle June 6, 2009 at 12:04 AM  

40k..

nak kena ternak unta mulai sekarang.

sempat la kot tggu next raya haji nak dapat 40k

(*_*)

Amermeftah June 6, 2009 at 12:09 AM  

AKu pon tatau la budak tu pinjam ke apa tapi dia baru grad dua tiga tahun dan keje mende pun aku tatau tapi mentua dia terlalu kaya kununnya

maskedfacies June 7, 2009 at 12:49 AM  

Terima kasih kepada semua yang sudi menjawab. =)

p/s: mari pakat2 kumpul duit nak kahwin. yeay!

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP