Pokai

>> Thursday, June 11, 2009

Aku sudah pokai....

Sekarang sudah hampir hujung semester, jadi kocek aku sudah sangat2 koyak rabak.

Mungkin semester depan aku akan cuba (READ: CUBA) untuk mengurangkan perbelanjaan.

Mari kita tengok apa yang aku sudah beli dengan duit biasiswa semester ini:

1) Seminggu selepas duit masuk, aku dan rakan2 pergi berjalan-jalan ke Labuan, dan Brunei. Aku rasa habis dalam 1K jugak kot sume, cmpur duit tambang, coklat, hotel, blablabla....

2) Kemudian aku buat gila dengan beli 2 botol perfume; satu untuk aku (Tommy Hilfiger 100ml), satu untuk mak aku (Estee Lauder 100ml).

Perfume untuk aku tu, dibeli di SaSa. Nija dan Pika pon beli. Kami beli sekali konon2nya sebab nak masuk contest (aku beli sebab time tu mmg perfume aku dah nak abes), tapi, cume dapat krim muka 1 pc yang kena kongsi 3 org saja. Hampeh!

Perfume untuk mak sebab birthday dia. Selama ni aku x pernah beli apa2 dkt mak, jadi tahun ni, aku nk cuba pamper mak aku dengan benda mahal2. Tapi sebenarnya aku beli perfume tu sbb die dapat banyak freebies...

3) 2 bulan lepas tu, aku menjadi makin gila bila aku tgk seorang member beli DSLR. Jadi aku pon pinjam kamera dia sehari (kalo kereta, test drive la), dan oleh kerana aku berkenan, aku pon angkat sebijik. Happy memang happy, tp pedih hati aku tgk buku akaun bank aku yang makin byk berdakwat di bahagian 'withdrawal'.

4) Datang Sarawak ni,ingatkan takda lah nak guna duit yang banyak sangat, sebab konon2nya bercuti dalam negara kan? Tapi rupa2nya pengangkutan awam kt sini hampeh gila! Cuba bayangkan kalau nk pergi mana2 saja, jarak adalah dalam sejam perjalanan, kene bayar RM25 satu kepala. Bukan sikit tempat yang aku pergi. Kalau 7-8 tempat pergi, kiralah sendiri berapa kena bayar.

Itu x masuk lagi entrance fees, duit hostel (RM185!), makan, merapu, dan souvenir (x dpt beli byk, mintak maaf. Kalau tidak, x dpt makanlah aku jawabnya).

Maka semalam, aku mendapat pencahayaan agung untuk mencari duit sempena cuti ini (sebulan).

Semalam aku call habis segala restoran KFC yang dekat dengan rumah aku. Hampeh. Usaha yang sia-sia. Semua tak berminat dengan pekerja part time yang hanya nak kerja sebulan.

Jadi aku sudah terfikir jalan lain. Patutkah aku jual laksa di pasar malam? Jual kain pasang? Kerja pelayan di restoran? Pencuci tandas awam?

p/s: Mungkin juga aku akan end-up dengan melepak di rumah x tentu hala kerana aku sebenarnya pemalas...

p/s: Sesiapa tahu ada kerja kosong di area Nibong Tebal/ Parit Buntar sila kontek aku. Aku flexibel, cuma aku nak ada masa untuk sembahyang.

10 Maki Hamun!:

mongue June 11, 2009 at 2:32 PM  

ko pegi la keja kat gerai burger kat umah ko tu. orang kata perempuan ni pelaris jualan.

jgn la memilih kerja sgt.

Tokey Tandas Angkut Yang Bukan aw3rz June 11, 2009 at 3:13 PM  

aku ade keje untuk ko. tandas angkut. nak?

Unknown June 11, 2009 at 3:23 PM  

mak aku nak cari bibik...berminat??? tp area KL la..huhuhu

neo June 11, 2009 at 4:50 PM  

Apa kata iklankan post ini di Lowyat.net atau mudah.my

mesti ramai yang memberi kerja.

(letak skali gmba pemohon kalau nak lagi cepat dapat respon)

Jamil June 11, 2009 at 11:04 PM  

meh basuh baju aku. sekali basuh satu bundle tu aku bayar 5 ringgit

syafiqa salim June 12, 2009 at 12:02 AM  

ko jual kerepek je la weh..
takpon jambu..
hahaha..

p/s: idea ni dh penah ade sejak dulu tp x penah terlaksane pon..heee

Amermeftah June 12, 2009 at 12:12 AM  

jual badan

neo June 12, 2009 at 2:53 AM  

OMG!

maskedfacies June 12, 2009 at 8:13 PM  

Mongue: Mungkin aku patut bukak satu lagi stall burger bertentangan dengan kedai mereka. Ajak perempuan-perempuan cun main gitar situ. OK x?

Tokey Tandas Angkut: Gaji mantap x? Kalo ye, pm aku skrg!!

Izuan: Oh, susah la mcm tu. Too bad..

Neo: Kalau letak gambar Fasha Sandha?

Jamil: Post sini skrg! Pakaian dalam cas berlainan ok? =P

Pika: Apa lg, jom lah buat sem depan... Apa cerita bisnes kerepek kita ni?

Amermeftah: Kalau jual ikut berat, dah lama aku kaya.

Neo: OMG too!

neo June 14, 2009 at 10:41 PM  

xde komen. Saje nak genapkan 10 komen.

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP