How Long Can U Stare?

>> Sunday, June 14, 2009

Situasi: Dalam bus cabuk menuju ke Taman Negara Bako

Aku duduk di sebelah Omo. Aku di sebelah tingkap, dan Omo duduk di side 'aisle'.

Bas itu berhenti di sebuah bus stop. Naik seorang kakak yang mendukung seorang anak kecil dalam lingkungan 15-18 bulan. Mereka duduk di seat yang bertentangan dengan kami.

Aku cuba meng'usya' anak itu. Oh, comel jugak, kata hati kecil aku. Lalu aku terus mengusya, sehinggalah anak kecil itu tersedar yang aku sedang mengusya dirinya. Aku senyum, dia tengok aku dengan muka pelik, dan terus memalingkan muka. Siot!

Omo gelakkan aku. Dia cakap , terima sajalah hakikat yang kanak-kanak memang benci aku. Macam aku ada satu aura jahat pulak. Cis.

Aku x puas hati. Kali ini, aku cuba lagi meng'usya' budak itu. Mata kami bertentangan! Ok2. Jangan tengok tempat. Tengok aku!

Budak itu menjeling aku. Oh, siot punya budak. Fine, if that's what u want. Mari kita main jeling2. Aku pon jeling budak tu kembali. Omo dan kawan-kawan lain yang perasan aku berlawan jeling dengan budak itu mula bersorak.

2 minit berlalu, masing-masing tidak mahu kalah. Tiba-tiba bas itu berhenti. Seorang nenek tua masuk dan budak itu tiba-tiba sahaja pusingkan kepalanya untuk melihat nenek tua itu. Kemudian dia menyembamkan mukanya ke atas bahu ibunya.

Yeay! Aku menang. Aku gelak puas-puas sebab aku berjaya menewaskan seorang kanak-kanak yang belum berusia 2 tahun pon dalam perlawanan "How Long Can You Stare". Kawan-kawan aku pon gelak besar sambil mengejek budak itu. Budak itu terus tidak lagi memandang kami selepas itu.



Normalkah kami?

18 Maki Hamun!:

aw3rz June 14, 2009 at 9:55 AM  

Normal.








Tapi pathetic.

Jamil June 14, 2009 at 11:28 AM  

kalau itu dikira sebagai satu pencapaian dalam hidup ko, ok lah

Sop June 14, 2009 at 12:26 PM  

aku rs ko slh phm. budak tu tgh usha misai ko.

klu aku pn aku jeling2 gak.

aw3rz June 14, 2009 at 1:39 PM  

sop- FTW!

maskedfacies June 14, 2009 at 2:20 PM  

Awerz: =(

Jamil: boleh kira pencapaian jugaklah kot..

Sop: aku rasa budak tu rabun la...xkan nmpk kot/

Awerz: adakah FTW itu terbalik kpd WTF? sila jelaskan. sekian.

neo June 14, 2009 at 7:39 PM  

Normal je.

Cuba buat mata juling lak lepas ni klu ada peluang.

Aisyah June 14, 2009 at 7:52 PM  

wah, syabas! game tu sgt best.

aw3rz June 14, 2009 at 8:07 PM  

FTW tu bukan terbalik double-you-tee-eff. some internet jargon. nevermind.

maskedfacies June 14, 2009 at 9:25 PM  

Neo: aku smpi skrg x reti buat mata juling. Kesian kan?

Isya: Eh, kamu pernah main jgk ke?

Aw3rz: For The Winner. Ala, apa maksudnye. N knapa ditujukan kt Sop?

neo June 14, 2009 at 10:35 PM  

Kecacatan yang tidak dimiliki rupanya satu kecacatan juga.

Erti kata lain, kamu tak sempurna jika tidak cacat.

Haha..tak paham xpe la.

Aku just revise statement "aku smpi skrg x reti buat mata juling. Kesian kan?"

Menarik lak.

Unknown June 14, 2009 at 11:42 PM  

agak biol anda sume..

so jgn drop subjek BIOLOGI kerana anda dh cukup biol untuk itu..

maskedfacies June 14, 2009 at 11:44 PM  

eh?

kami semua mmg x pernah amek biologi.

x best!

bagaimana dengan anda?

p/s: ckp psl biologi, aku dah ade idea utk next entry. TQ sultan wutsoeva

neo June 15, 2009 at 12:13 AM  

WTF?

syafiqa salim June 15, 2009 at 12:17 AM  

hahaha..
kesian budak itu
kene pakse masuk competition tuh..

jiwa.lalat June 15, 2009 at 12:35 AM  

cube la lawan "How Long Can U Stare" ni dgn gamba baby kat dlm tenet ni.mesti ko kalah, kalau gamba baby tu pun toleh gak..aura jahat ko hebat!

maskedfacies June 15, 2009 at 12:36 AM  

Pika: Lantaklah! haha. sapa suruh x senyum kt aku balik!

Jiwa lalat: erk? kalo die lwn renung aku balik, itu seram namanya dowh...

Amermeftah June 18, 2009 at 9:25 PM  

kalau kau buat macam tu kat mesir, maknanya kau tgh flirt/goda/seduce budak tu

maskedfacies June 19, 2009 at 10:23 PM  

Walau umur die 2 tahun? Tapi budak tu perempuan la! (Lesbiankah?)

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP