Jalan-Jalan Sekitar Kuching

>> Thursday, May 21, 2009



Kuching panas gila. Naik migrain aku kt sana. Eh, aku diagnose diri sendiri je ni. Perasan x, mase skolah dulu, kanak2 suka perasan cool kalo dorg pakai spek, ada gastrik (sakit perut), ada asma, dan didiagnose doktor ade migrain. Apsal ah?Ke hanya berlaku kt tempat aku?? Dengan aku sekali terpengaruh, cumanya, aku sihat je mase skolah. Sekarang dah ade sume tu, x best gila pon. Sapa cakap cool?

Sebelum melayan aku melalut, mari usya gambar2 yg aku dah pilih2 untuk korg tgk. Welcome to Kuching !



Zaki, depan muzium. Antara gambar fevret aku.



Ramai-ramai, depan muzium.


Depan muzium seni.


Meh, berehat sebentar bersama jeruk kedondong. (korang tau kan tu ape benda?)


Errr, gambar salah satu muzium.


Gambar bersama "Bujang Senang". (tembam gila aku dalam ni)


"Bujang Senangs"


Itu tempat simpan mayat. Tak tipu...


Diorang mintak aku amekkan gambar diorang. Kenang- kenangan untuk aku kononnya. Padahal bukan orang Sarawak pon dorg ni. Indon mari.Haha.


Papa dan mama kami. Ngehehe. =P


Kenapa la aku kena paksa pergi PNB punya pameran ni? Takde Along pon!


Pakcik2 yg mintak aku ambilkan gambar dorg. Sempat lg suruh aku emel tu. Ceh.


Kuching.


Eh? Apakah?


Pasar. Apsal banyak gila kedai macam ni sini?


The Fashion Place. Alahai, x selera aku tgk bangunan pon...


India Street, yang kononnya mcm Jalan Masjid India? Hoho


p/s: Mun kt Kuching , sine tempat mok gi jalan2? Madah la ngan kamek. (Hebat x ? Hahahahaha)

7 Maki Hamun!:

aw3rz May 22, 2009 at 6:32 PM  

langit kat kuching mmg biru chantek ke?

maskedfacies May 22, 2009 at 10:03 PM  

yup. biru cntik... dtg la cni. hoho

bujang sudin May 22, 2009 at 11:46 PM  

aku tau madah tu apa. sila cakap kan?

madah tu dlm bahasa banjar maksud die cam bagitau lah. tp sebut padah

maskedfacies May 22, 2009 at 11:51 PM  

yup.

apsal sedeh sgt smpi jadi padah?

Amermeftah May 23, 2009 at 6:54 AM  

Org asli akan letak mayat kat tempat tinggi sebab kalau tanam dalam tanah nanti roh takan nampak jalan balik.

Ada asthma cool? Pale bapak korang, kalo tak penah rase jgn kate.

maskedfacies May 23, 2009 at 7:02 PM  

Akmal: ini kepercayaan kami budak2 zaman skolah men rendah saja. jgn ambil hati

Amermeftah May 24, 2009 at 5:34 AM  

eh? apakah? tu sebuah gurdwara sikh, tau kan?

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP