Manusia Hanya Merancang...

>> Thursday, May 28, 2009

Manusia hanya merancang, tp Tuhan yg menentukan. Benda yg slalu gila dgr kan? Nak dijadikan cerita, semalam kami ponteng kelas beramai2 kan? Sebenarnye, yg kira "kepala" ajak ponteng tu, Azreen (x, aku x slhkan ko ke apa, tp saja je nk crita). Kami sumer pon xdela kesah. Ok je, sbb pergi ward pon, mcm ler boleh pandai. Hehe

Daripada 13 org yg sedang berelektif di sini, 10 buat posting medicine, dan lg 3 buat paediatrics. Azreen ni buat paeds la. Sebelum kami ponteng tu, aku tanya die, ok ke korg nk ponteng ni? sbb korg 3 org saja, jadi kalo ponteng, org nmpk sgt, sbb time tu kebetulan, xde budak Uni lain buat paeds. Tapi medicine mmg ramai. but since dorg insist jugak and ckp xpe, ok je kalo ponteng, oh well~

Jadi selepas puas bergembira semalam, kami pon kembali bertugas hari ini. Mula2 takut la nk pergi pg td, kot2 org perasan la yg kami ponteng. Rupa2nya, xde sapa pon yg peduli. Yatta! Boleh la buat selalu. (tahun lepas, aku buat elektif di hosp Parit Buntar pon, aku pergi seminggu je daripada 4 minggu yg wajib. Nasib baik dpt A jugak. LOL)

Rupa2nya geng2 paeds telah dikesan ponteng, maka hari ini mereka kena buat extra work! Haha! Kena pergi petang dan siap present cases lg. Ah~ Selamat bertugas (lebih masa) buat Azreen, Shafika Derahman dan Azhari! =P

p/s: Aku nk pergi smbung makan sugar cracker ni. Bes siot! Dan aku skrg tgh mengidam nak makan donut Big Apple. Oh~ mengapa mesti mengidam kt tmpt yg susah nk cr benda2 tu!--> mode homesick T__T

2 Maki Hamun!:

Chucky Charlie May 28, 2009 at 5:59 PM  

Hmmm,.. budak paeds tak dapat lesen. Kita ada. kalau kena tanya orang dah tau Dr.Wong suh pi.

Dr.Wong ada kata, kalau orang tanya cakap ' Dr.Wong told so" so dia kata orang takkan brani argue. haha.

maskedfacies May 28, 2009 at 6:55 PM  

ya lah.

rasa mau mkn puding jagung la

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP