Kisah Final Year , Hantaran Kahwin, dan Misai

>> Sunday, May 24, 2009

Rasanya masih belum terlambat untuk mengucapkan tahniah kepada kwn2 sbb kita dh berjaya masuk final year. Yeay! Seronok2 jugak, tp takut lg byk kot..

Bila dah masuk final year ni, aku bercita2 untuk study dengan lebih tekun dan kuat

(ok, wait. silap2.aku tukar jd at least kene study lah, sbb b4 dis, x study pon!). Lepas tu, lulus exam dengan jayanya, dan beyond that, malas nak pikir lg. Jadi ini kira annual planning la.

Lepas tu, mungkin boleh start fikir hantaran kahwin apa nk mintak. Hahahaha.
Ok,cerita pasal hantaran kahwin ni, errr, bende tu kita beli sendiri ke mcm mana? Ke kita listkan apa yg kita nak? Aku xtahu la, sbb sepupu2 aku xde sekor pon lg yg kawen. Family kecik..

Agak2 kalo mintak pisau cukur (Gilette) boleh x? Nk buat cukur misai. Misai aku la, bukan misai org lain, sbb aku ni kategori bermisai jugak.Hahaha. bangang sungguh.

Disebabkan bermisai ni, aku slalu cuba untuk mendapatkan kulit yg agak gelap, supaya xde la nmpak sgt. Jadi aku suka main panas. Bunyi macam x btol pon ade jugak, tp aku segan la jugak sbb dr 1st yr lg, org suka tegur misai aku (kulit agak cerah, jadi apa2 yg ada kt muka semua nampak la..). Ni mesti sbb physiologically bulu2 misai aku agak sensitif terhadap androgen level aku yg mengikut kata Nija, aku ni 95% androgen, 5 % je estrogen. Hampeh. Eh, tapi xdela misai panjang macam A.Galak smpi lepas makan kena check ade lekat nasi ke tak kat situ ok. =P

Ok, mari berhenti melalut di sini. Eh, ada jalan penyelesaian untuk wanita bermisai x? Sila bagitau ye. TQ!

p/s: Sapa2 yg x abes final exam lg, jangan dok pikir psl hantaran kahwin. Sekian.

15 Maki Hamun!:

aw3rz May 24, 2009 at 8:07 AM  

kuang-kuang. ape kate ko pegi wax kan je misai ko. shave kang mmg akan tumbuh balik untuk menangkap nasik-nasik la.haha

bujang sudin May 24, 2009 at 10:52 AM  

Gila ah genius minah ni(or, shud I call u mamat sbb 95% testosteron tu, aku pon 91% je kot,lol)
b4 this x stadi pon tp sedar-sedar dah masok final year
fuh, ni mcm akmal ni, woho

maskedfacies May 24, 2009 at 11:31 AM  

awerz: trima kasih untuk cadanga. mungkin kene buat untuk janggut aku jgk. Opss.

Ayep:kalo nk ukur level endrogen ko, mtk nija. dia pandai. hahaha

Sop May 24, 2009 at 11:40 AM  

hahaha, aku serius respek ko sbb SEDAR n NGAKU ade kumis.

kebnykn pompuan asia mmg ada misai tp x sedar diri langsung. amoi pn ada. demografi dia punya la bynk smpi aku pn give up nk cari bini yg ada upper lip licin. misai pn jadi la..

yg sedar tentang kehadiran misai2 sesat ialah batchmates laki yg asyik ngumpat, "mak ai, misai dia smpi masuk mulut!"

kwn aku sorg pun ada janggut gak. asyik cabut satu per satu dlm kelas.

bleh aku link post ni utk menyedarkn kaum hawa lain tentang bendasing tu?

maskedfacies May 24, 2009 at 11:51 AM  

Ok, granted.

aku dh rasa biasa sgt kot...jadi x kesah.

lg bagus ngaku ade kan...at least bile org kutuk or ckp pape, aku bleh kate yg aku mmg tau ade pon.

mongue May 24, 2009 at 3:29 PM  

oh? misai?

shave je la. kalau dia tumbuh balik, shave lagi.

berguna tak nasihat aku?

anyway, cool la org hirsute. cheers.

maskedfacies May 24, 2009 at 6:22 PM  

xnak la shave, nnt dia tumbuh balik jadi lebih kasar, hitam dan lebat. haha.

cool? haha. cheers too~

sheehan May 24, 2009 at 8:20 PM  

hahaha..ko shave sj misai tu, ok punya..tumbuh balik jadi lebih kasar, hitam dan lebat itu adalah satu mitos yg sgtla tidak btul..

p/s: cmna nija bleh measure androgen level..

maskedfacies May 24, 2009 at 8:23 PM  

dia ada criteria sendiri kot. xpon yg percentage nk check hisutism tu..ahahaha. ko tanya la dia

Amermeftah May 26, 2009 at 4:48 PM  

wooteh... sal lak nama aku gak yg naek?

maskedfacies May 26, 2009 at 5:28 PM  

haha. no komen. ko tanya si polar bear kurus tu

Unknown May 26, 2009 at 10:10 PM  

misai tuh normal lahhh... tp jgn shave suda, gunting skit2.. hua hua hua. teruja laa

maskedfacies May 26, 2009 at 10:11 PM  

haha. knapa ko nk teruja? dgn misai aku ke? LOL.

pergi balik rumah la anis. 6 bulan dah hang x balik. haha

Amermeftah May 27, 2009 at 7:39 PM  

tingginya androgen, tak beranak la alamatnya

maskedfacies May 27, 2009 at 10:37 PM  

belum cuba belum tahu. hahahaha

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP