Safety First!

>> Sunday, May 24, 2009


Aku kesian dekat kaum wanita sbb selalu jadi mangsa dlm byk keadaan. Mangsa keganasan rumah tangga, rogol, samun, smpaikan yg pregnant pon nk kene ragut(sampai mati wei. dah 2 org aku tgk tv aritu).

Lahanat sungguh la mereka yg sanggup buat mcm tu. Kot ye pon nk samun, pilih la org yg setaraf ngn korg, or at least yg boleh lawan balik. (eh, apa aku ni. Pemangsa mesti la mencari mangsa yg lemah. Hish!)

Jadi disebabkan aku adalah seorang perempuan (walopon kadang2 Nija suka kata aku 95% androgen), aku juga xnak benda2 mcm tu jadi kt aku. Jadi aku seperti wanita2 lain di luar sana juga ada langkah2 untuk mempertahankan diri. (aku dapat idea utk buat post ni dari Kilah. Thanx!)

1. Aku pernah masuk Taekwando (eleh, x sampai black belt pon,sbb aku dah xde mase la skrg. tp 2 org instructor aku pernah ckp aku boleh kick dengan kuat. yeay!)

2. Aku juga suka praktis gusti lengan kalo bosan. Bajet nk kuatkan tangan la ni. (ade sesape nk cabar?)

3. Aku buat plumbing kt rumah sendiri.Ala, yg senang2 la, tukar kepala paip, pasang balik kepala shower yg adik aku pecahkan.. (owh, aku rasa byk juga tenaga nk kena guna untuk pusing2 skru tu, jadi ni kira exercise la. lagipon rugi la blajar Kemahiran Hidup kt skolah dulu2 kan? Siap dpt A lg. Even aku hampeh dalam jahitan dan akaun.)

4. 4-5 tahun lepas aku jugak suka pukul org (lelaki sahaja), selalunya di belakang, xpon aku ketuk pakai buku or apa2 yg aku tgh pegang time tu, kalo aku rasa x puas hati or x suka dengan diorg. Ni kira praktis x wei? Adapun, perempuan aku x berani pukul. Aku cuma angkat dan acah2 nak campak dari tingkap (hanya tertakluk kepada mereka2 yang ringan at least 10kg dr aku).

5. Ok, yang atas2 tu, mungkin org lain x buat, tp yg ni aku yakin ramai buat. Bawak peralatan keselamatan. Orang lain sibuk beli pepper spray la, wisel la, tp disebabkan aku x mampu (ok, leceh la pepper spray tu. Rumate aku beli, tp x reti guna pon. last2 aku buat main je benda tu sbb dah expired. Bau masam mcm cabai basi korg tau!). Untuk itu, aku guna.....























Tada!


Ok, jangan bagi aku reason untuk guna benda ni. Sebab seriously kalo aku terpaksa guna benda ni (darurat habes), aku mmg x teragak akan guna.Sekian


p/s: Lelaki2 tepi jalan yang suka mengorat org tu, hentikan la. Menyampah gila korg tau! Rasa mcm nk ........... je kt korg (ok, aku xnak sudahkan ayat ni. Ada org mungkin faham kot..Hahaha).

p/s: Sebenarnya aku dengan kwn2 pernah plan nak amek syringe and needle dan penuhkan dengan darah sendiri. Kalo jumpa org jahat, kluarkan dan ckp mcm ni, " Kamu jgn berani buat apa2! Ini darah yang ada HIV, kalo kamu buat ape2, kami cucuk!". Ok, budak2 kan? Hahaha

6 Maki Hamun!:

kilah May 24, 2009 at 12:49 PM  

laki flirt,ak tahan lagi..ak anggap mungkin dia bosan..tkpe la,kdg2 ak layan la sket2...hahaha..ada tu,ak bgtau nama ak aminah..

pepper spray tu..bersin tk sudah ak..haha..

screwdriver ni pn,ak rasa kena letak precaution sket..tkut terstab diri sndiri..

mcm ko yg tau sket2 pasal defence of art ni(eceh...) mungkin leh pakai la..

tp kalo cm ak..isk..isk..hehe

Norhanis Diyana Nizarudin May 24, 2009 at 3:10 PM  

eh ok wat...cucuk drh tu..menarik2..haha

kilah May 24, 2009 at 5:36 PM  

mimi..mimi..(haha..excited..)
ak terpk apa tau..
untuk elak kes ragut..
bwk beg tgn tali tinggi..sbbnya beg tgn tali panjang kita lagi senang nk kena tarik dgn mnder tu..sbbnya..heh...tk tau la ak nk terangkan kt ko mcm mana..
letak duit kt dlm poket seluar rather than sumbat sume dlm beg..
apa pn,sikap alert mmg kena sentiasa ada la..

maskedfacies May 24, 2009 at 6:28 PM  

hanis:mmg menarik, masalahnya darah menngeras, jadi x praktikal la asik nk kene cucuk diri sendiri dengan darah everytime nak kluar kan? haha

kilah: ala, jgn pakai handbag la sng crita. guna bagpack, xpon, guna anti-theft punya hand bag. tali die akan putus kalo ade certain amount of energy yg tarik...

Amermeftah May 27, 2009 at 7:41 PM  

aku rasa kalau orang nak rogol kau dan kau ugut dgn syringe yg konon ade HIV perogol tu tak kesah kot sebab sebelum kau ugut pon dia tak timbang kau ada Aids ke tak, dia tau nak rogol kau je

baik kau ngaku je teros kau ade aids

maskedfacies May 27, 2009 at 10:39 PM  

Ya lah, aku x terpikir. tp die tau ke AIDS tu boleh transmitted via body fluids. ceh, medik siot.

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP