Cerita- cerita dari Korea: Buat Aku Jatuh Cinta?

>> Saturday, May 16, 2009

Aku minta maaf. Ini hanya sebuah entry repekan.Aku sudah kering idea. Ini terjadi bila bulan Mei baru saja sampai setengah bulan ,tapi jumlah entry aku sudah mencecah 41 bilangannya. LOL

Sementara aku bercuti ni, aku ada la layan sikit2 cerita Korea, yang aku dapat dari Hafiz, budak yang aku jumpa dalam flight pulang ke rumah Sabtu lepas. (klik sini untuk tahu lebih lanjut tentang Hafiz)

Tajuk cerita bersiri ni Hello Miss. Pelakonnya, aku hanya kenal 2 orang. Heroin yang berlakon My Girl, dan Hero yang pernah menjadi second hero dalam cerita ada budak sakit leukemia (Shinbi?)

Aku bukan nak buat ulasan tentang cerita bersiri ni, cuma aku nk cakap betapa tipikalnya cerita Korea yang mesti ada cinta berpuluh segi. A suka si B, tapi B cinta C, C suka D, tapi D sayang gila kt A. Cliche sungguh!

Tapi, aku x nafikan, setiap kali hero dan heroin sebenar jatuh cinta, aku dapat rasa jugak apa yang mereka rasakan. Hurm, nak tahu rasa mcm mana? Kalo x silap aku, rasa sakit di dada. Aku x tahu nak terang mcm mana. Yang pernah bercinta, baru nak jatuh cinta, sedang bercinta, atau pernah putus cinta, mesti akan rasa sakit yang sama. Sakit di dada. mintak maaf x dapat terangkan lebih lanjut. Aku x tahu physiological nya macam mana.

Jadi, lepas ni, kalau nk rasa sakit tu macam mana, korang tengok la My Girl. Cerita tu berjaya buat aku nangis macam sial. Hahahaha.

p/s: Aku jiwang harini. Terlalu banyak tgk Korea, ini la jadinya!

8 Maki Hamun!:

neorackle May 16, 2009 at 12:24 PM  

Apabila seorang psiko menjadi jiwang..

Syukur, dpt gak hidayah.

Hehe..

maskedfacies May 16, 2009 at 12:26 PM  

hidayah otak ko.

tu lagho la.

haih

Jamil May 16, 2009 at 1:22 PM  

ada berapa banyak personality ko ni sebenarnya? dah lost count dah aku

maskedfacies May 16, 2009 at 1:24 PM  

hurm, sebenarnye, aku sendiri x paham dengan diri aku.

aku igt aku simple, rupanya aku sangat complicated.

hahahaha

sama mcm orang igt aku saiko, tiba2, aku jadi jiwang plak.

sekejap je ni. lps abes crita korea, habis la benda ni

Acap May 16, 2009 at 3:33 PM  

Ouh, saket di dada. saket yg pyh nak baek tuh. aku da pnat da saket situ. haha.

seb bek aku xminat korea, kalu x bertambah2 saket la aku.

kilah May 16, 2009 at 5:29 PM  

serius..citer tu juga buat ak nangis..
tp,ko tgk citer jepun one litre of tears..episod dua je,ak dh menangis mcm nk gila..hahahaha
p/s:ak sng nangis tgk movie..masa husband bree yg first mati pn ak nangis cm apa je..kwn ak pon join sama nenagis..tp,dia tgk ak nangis..dia pn konfius apahal ak nangis over sgt..hahahah

maskedfacies May 16, 2009 at 8:57 PM  

haha.

1 litre of tears aku nangis smpi kalo tadah, mmg ada la 2 baldi kot. lebeh dr satu liter.

tu genre lain. aku berani jamin, laki segagah mane pon tgk sure nangis!

neorackle May 16, 2009 at 9:01 PM  

1 litre of tears memang sedih.

Membe ak yang rocker tegar pn, time tgk citer tu kunci pntu bilik, peluk bantal, tutup muka ngn selimut @ towel.

Bila tegur, tgk2 mata merah.

Bila aku tya "ko sakit ke?"

Tgk2 dia jawab tersedu2..
"x, aku tgh nangis"

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP