Jual Burger Ke Bang?

>> Saturday, May 30, 2009

Aku duduk di satu taman perumahan terpencil, di mana kalo nk pergi rumah aku, korg kena naik rakit (bwk kereta atas rakit), sungai yg korg naik tu byk buaya, lepas tu, lalu hutan (yg mana, korg bukak payung la ye takut2 ular atas pokok jatuh ke bawah, macam cerita Musang Berjanggut), dan meredah padang pasir selama beberapa hari. T__T



Gambar menunjukkan location rumah aku.
Kuning-Rumah aku
Hijau- Kedai Jual Kereta Terpakai
Biru- Bengkel
Pink-Stall burger

Ok, sebenarnya entry ni nak menceritakan tentang location rumah aku yg agak pelik. Mak aku beli tanah ni, tahun 2003, beli dengan cara lawan tender (dan menang), dan buat rumah di situ. Masa tu, parents aku mmg tgh gila nak buat rumah sebijik. Mungkin nak setel down cepat2 kot. Padahal rumah yg aku duduk time tu pon, mmg dah abes bayar. (Apa aku merepek ni?)

Rumah aku: Rumah yg best! Sejuk, nyaman, selesa, blablabla. Syurgaku rumahku la kira! (Yang penting toilet bersih. Ya, aku obses dengan kebersihan toilet. Sekian)

Kedai Jual Kereta Terpakai: Terima kasih kepada wireless free dorg, aku dpt beronline di rumah. Rumah aku xde streamyx, kampung la katakan. Haha. Alasan!

Bengkel Kereta: Ya, mmg tmpt ini penuh dengan mekanik2 tidak berbaju, tapi uh, mereka tidak seksi.

Stall burger: Ok, stall burger ini menarik. Mereka buat delivery ke rumah. Rumah org aku xtau, tp rumah aku mmg dorg buat. Aku kluar ke situ naik kereta, pesan 4 bijik burger, then dorg akan ckp cmni, "Akak duduk umah yg kaler oren tu kan? Nnti dah siap kami hantar sana ok!". Wo ho, bes gila beb!

Stall burger ni, penuh dengan budak2 muda. Yang jual burgernye sorg je, tp yg melepak situ, Ya Allah, macam semut hurung gula korg tau. Adalah 10 orang yg main gitar kt situ tiap2 malam, padahal sekor je dok masak. Hampeh. Kalo aku yg perempuan ni, mmg sebenarnye agak segan (aku pandai segan jugak ek?) nk pergi stall tu (sbb tu aku kluar ke situ naik kereta, tho jarak die adalah 15 meter dr rumah aku), tapi satu hari, bila aku cerita kt abah aku, yg aku sebenarnye malas nk pergi stall burger tu sbb ramai sgt lelaki, abah aku buat satu statement yg buat aku gelak x henti. (korg jgn x gelak pulak!)

" Hang igt, hang sorg ka segan. Hang x pa la perempuan, ni abah hat tua berjanggut pon naik segan pi tempat penuh laki tu...". Huh? Abah pon segan ke? LOL.

9 Maki Hamun!:

kilah May 30, 2009 at 2:10 AM  

ok..bapak ko mmg comel!!
pakcik rahman cool lah..

maskedfacies May 30, 2009 at 2:11 AM  

owh, ko nak jadi mak tiri aku? num brp aku x pasti..LOL

bujang sudin May 30, 2009 at 2:39 AM  

ko bukak je la stall burger. mesti lagi ramai laki melepak.. hahah
taim tu ayah ko dah tak mengaku anak dah agaknya

mana ada anak aku juai burger. hang jangan buat crita(bersembang dengan rakan)

p/s: juai

maskedfacies May 30, 2009 at 2:47 AM  

bukan2.

hang toksah dok buat ceghita.

aw3rz May 30, 2009 at 11:18 AM  

owh. sekali lagi bukti ayah ko comey.

Norhanis Diyana Nizarudin May 30, 2009 at 12:06 PM  

slalu ne ngorat eh?haha

maskedfacies May 30, 2009 at 3:05 PM  

Awe: ish3 Awe (smbil geleng2 kepala). Brokeback mountain eh ko ni? LOL =P

Hanis: Mana ade la...segan je.. ramai sgt bah

Amermeftah May 30, 2009 at 9:24 PM  

Puspa Wangi: Kalau kita tak melindungkan kepala kita, sudah tentu ular itu senang MEMETOK

maskedfacies May 30, 2009 at 9:33 PM  

kau tertinggal ular jatuh dr pokok2 atas kepala la!

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP