Cara Menangani Kutukan

>> Sunday, May 31, 2009

Kalau kamu ada masalah dengan kehodohan fizikal, ataupon, kamu kurang cantik ke, kurang hensem ke, dan kemudian, satu hari, kamu kene kutuk sebab kekurangan kamu tu, aku nak bagi satu petua mcm mana nak balas balik kutukan orang tu.

Contoh:

A: Wei pompuan, ko ni muka kembang la.

Ok, jangan sedih sangat kalo org ckp ko mcm tu.

Tips num 1: Jangan tunjuk sangat ko tu meroyan habes dengan apa die cakap

Tips num 2: Jangan menangis

Tips num 3: Jangan pulak ko maki die balik

Sebaliknya, ko cakap mcm ni:

" Oh, ya la. Baru aku perasan, ko manusia paling perfect dalam dunia ni. (pastu senaraikan la bibir ulas limau, kaki panjang sejinjang, dada bidang macam badang, dan apa yg korg boleh fikirkan, dan cakap la yang konon2nya si pengutuk ni ada semua ni..), kemudian puji dia gila2 babi tentang kesempurnaan dia, yang mana, aku konfem gila, mana ada manusia perfect macam tu. Jangan percaya buku cerita!

Aku berani jamin ah, si pengutuk akan terdiam sendiri sebab lepas tu, dia pon sedar, macam la dia perfect sangat. Dijamin berkesan, sebab aku selalu guna.

Sekian.

p/s: Muka kembang? LOL

3 Maki Hamun!:

bujang sudin May 31, 2009 at 12:21 AM  

muka kembang adalah bukan kutukan
unik sebenarnya, sebab mcm disproportion. haha. sekian

eh takkan sensitip kot? hahah

Aisyah May 31, 2009 at 12:53 AM  

wah.. bagus tips2 ni.!!

tp kalo sy kna kutuk, kna tengok dulu pada level ketenangan. kalau tgh marah time tu, time tu jugak die nak ngutuk, mmg takde dah nye step2 ni. mampus die la kna dgr plak betapa cibai nya lidah ini.. hehehehe.

mungkin lepas ni bleh buat step2 mengutuk orang plak kot hahah.

maskedfacies May 31, 2009 at 12:55 AM  

polar bear tidak bermisai: mane de, contoh jela. sila jgn terasa.

isya: ko nk mntk tips mengutuk? pergh, ni aku power gila tau. hahaha. mungkin ada la nnt2 tu =P

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP