The Story of A Green Note

>> Thursday, May 21, 2009

Kisah ini berlaku kira-kira 5 bulan lepas. Waktu itu aku posting Ophthalmology.

Kami masuk ke klinik seorang external lecturer untuk dengar dia mengajar. Masalahnye, die ni bukan jenis mengajar sgt pon...

Dia ni jenis yg suka gila boast tentang diri die. Memang x dinafikan, die mmg seorg yang agak hebat (entah, ini ikut cerita dia la), pastu anak die pon sume nye mmg berjaya gila, tp cuba korg bayangkan, lecture 1 jam, 5 min saje die mengajar. Lg 55 min, cerita pasal hebatnya die waktu belajar la, anugerah yang die dpt la (die ni berpangkat Datuk), betapa kayanya dia (sebab ade Jaguar, tp aku rasa x best pon?), kecantikan bini dia, ketereran anak2 dia kawen Mat Saleh, dan macam2 lg la...

Entah macam mana, die masuk cerita pasal duit 5 ringgit yang baru tu x boleh koyak. Dia pon cabar kami semua,untuk keluarkan 5 ringgit dan koyak. Sapa dapat, die kasik rm10.

Maka, ramai2 la keluarkan dan masing2 cuba koyak duit masing2. Sume x berjaya, dan give up. Lalu mereka pon simpan duit dalam poket dan dompet balik. Dia pon senyum2 tanda kemenangan dan ckp, "I told you already right?".

Tiba- tiba, di satu sudut kelas , ada seorang perempuan excited sbb dia berjaya koyakkan duit tu, siap nk jadi dua keping lagi. Kawan- kawan dia pon bersorak, dan lecturer tu terdiam. Mesti die terkejut sbb, yelah dah die tgh riak tentang duit tu x bleh koyak, tibe2 ade plak prempuan hodoh mana tah dapat koyakkan duit tu.

Dia pon cakap2 kejap dah lepas tu, hulur duit rm10 kt aku diam2. Hehehehe. Owh, lupa nak gtau, perempuan tu aku la. lepas tu, die pon kurang sikit bangga diri, mungkin depan2 kelas die termalu kot, apa die cakap, xde la btol sgt pon...

p/s: Xnak mintak koyak rm50 kasik rm100 ke??? Aku sanggup!

8 Maki Hamun!:

syafiq May 21, 2009 at 10:08 PM  

cuba try pecahkn duit 5 kupang..aku bg singgit..hehehe

kilah May 21, 2009 at 10:59 PM  

ahahaha..pecah 5 kupang guna gigi pn tk boleh..

maskedfacies May 21, 2009 at 11:09 PM  

syafiq: hahaha. bagi 2 ringgit pon aku pikir 5 kali.

kilah: boleh kot kilah. kalo ko giant or monster. LOL

bujang sudin May 22, 2009 at 12:53 AM  

Gila melampau 55 min cerita pasal kejayaan hidup dia, tahan pulak korang tu
tapi yalah xkan nak melawan pulak haha
tapi kesian ego dia dipatahkan oleh prmpuan hodoh itu
kem slm sket ah kt prmpuan itu, good job!

Amermeftah May 22, 2009 at 7:16 AM  

Hodoh gile pompuan tu, sampai duit lima ringgit tu tak sanggup nak tgk muke dia lagi dan lebih rela dikoyakkan sampai mati...

aw3rz May 22, 2009 at 6:33 PM  

aku tau.ko guntingkan duit tuh?

maskedfacies May 22, 2009 at 10:01 PM  

Polar bear kurus:wsalam. hoho

Akmal: mmg hodoh. Kesian kan?

Awerz: xla, guna pembaris. hehe

Amermeftah May 23, 2009 at 6:49 AM  

Kau ni...nak mintak belas kasehan aku ke?

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP