Maksud Nama Saya?

>> Friday, May 15, 2009

Nama yang diberi oleh mak bapak aku ialah Nurul Aimi.

Tapi sampai sudah aku tak jumpa maksud nama aku. Ini berlaku zaman sekolah dulu la. Bila cikgu-cikgu tanya " Apa maksud Aimi ni?", aku hanya mampu jawab " Entah, saya pon x pasti". Aku tanya abah aku balik, dia pon x ingat. Apa kes Abah?

Jadi bila besar, aku google la maksud Aimi:

Latin- Beloved (diambil dari sini)

Perancis- Beloved (diambil dari sini)

Japanese-愛 (ai) "love, affection" and įžŽ (mi) "beautiful" (diambil dari sini)

Ok, ini super cool kan?



p/s: Ok, sekarang dalam mode "beloved" kejap ye... hahahaha.

9 Maki Hamun!:

Jamil May 15, 2009 at 1:03 PM  

dearly beloved....



hahahaha

Norhanis Diyana Nizarudin May 15, 2009 at 4:43 PM  

nurul aimi bermaksud cahaya keberkatanku...muzakkarnya aiman..=)..jenuh smpai dok cr french nye tu..hehehe

maskedfacies May 16, 2009 at 10:41 AM  

Jamil: ngehehe. pergi makan ulat sagu nu!

Hanis: Ah, patutla dulu abah ade sebut2 keberkatan. tp x pasti sgt. ala, french ok apa..hahahaha

bujang sudin May 16, 2009 at 8:17 PM  

Owh semua maksud2 itu cute jugak, memang jauh lebih okay dari kejandaan.

maskedfacies May 16, 2009 at 8:52 PM  

ko saja je nak kasik aku janda tu. cis.

hahaha

bujang sudin May 16, 2009 at 8:57 PM  

tak lah. jahat gila kalau macam tu
itu aku siap carik dalam kamus elektronik mawrid lagi tahu?

(nampak tak sanggup bersusah-susah?)

maskedfacies May 16, 2009 at 8:59 PM  

ok2, nmpk2. (tgh cuba teropong ni...)

Unknown January 3, 2010 at 12:55 AM  

yup... nama AIMI bermaksud keberkatanku. :)

Unknown January 3, 2010 at 12:55 AM  

yup... nama AIMI bermaksud keberkatanku. :)

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP