Masak-Masak

>> Sunday, May 24, 2009

Aku tiba2 nak buat satu confession kt korg, tp ni agak memalukan.





(clearing throat)

Aku main masak2 (guna tanah dan bunga) sampai aku tingkatan dua.

LoL.


Perkara ini hanya akan berlaku kalo aku balik kampung kt Kepala Batas (ya, aku tau rumah Pak lah kt mana. X jauh dr rumah tok aku). Boleh lg bangun pagi2 buta, x mandi, x makan, terus pergi main masak2 dengan adik2 dan sepupu2 yang jauh lebih muda dari aku.Mungkin tu sebabnya kot, xde sepupu yang besar. Yang ade pon seorang sepupu lelaki yang aku x berapa suka (yang sekarang dah nak kawen dengan phD student aku dgr. Boleh tahan ko ek Abg Shon?), dan seorg sepupu perempuan (tua 2 tahun dr aku) yang sedikit pemalu dan asyik nak ikut bontot mak pergi mana2.

Guna tanah merah untuk buat kek, keraskan bawah matahari, kemudian hias guna bunga jejarum (yang kaler merah tu). Kadang2 siap potong dan hidang lagi. Owh~

Kami (merujuk kepada aku dan kanak2 kecil lain) juga selalu mengepow nenek (yang dah meninggal pada tahun 1999, Al-Fatihah) aku punya peralatan2 dapur, dan guna untuk masak tanah2 tu, jadi membuatkan kami selalu kena marah teruk, sbb lepas tu, sure lah benda2 tu sume dah xleh guna kan. Terutamanya, mestilah aku, sbb aku paling tua, jadi aku dikira "kepala" kepada budak2 lain. Jadi aku yg slalu plg teruk kena. Parents aku pon kalo aku kena marah, sure x back up punya, siap tmbah marah lg ade la. Haha

Ok, aku rindu zaman kanak2 aku.

p/s: At least aku x main kahwin2. Ok apa kan?

p/s2: Aku tau, korg pon mesti main jugak benda2 macam ni kan ...

p/s3: Masa aku kecik, bila tgk tv, especially bila part ada anak mintak kahwin kt parents dia, dan parents dia ade cakap dah fikir masak-masak ke psl perkara tu, aku slalu igt parents dia maksudkan yang die tu dah pandai masak ke x. Comel kan? Hahahaa


5 Maki Hamun!:

neorackle May 24, 2009 at 7:54 PM  

"Dah fkr masak2 blom?"

"Stakat ni western je. Makanan jepun x reti lagi"

"Dah, jgn berangan nak kawen. G masuk dapur balik"

maskedfacies May 24, 2009 at 8:02 PM  

Alah, kalo stkt western pon, goreng fries, sapa pon boleh.

LOL

Jamil May 24, 2009 at 11:11 PM  

jom main masak2 lagi. tapi dengan ramuan sebenar. ok tak?

maskedfacies May 24, 2009 at 11:48 PM  

nak! nak!

=P

Anonymous May 25, 2009 at 11:22 PM  

donutglasses donutglasses

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP