Muka Yang Sangat Jahat

>> Monday, May 18, 2009

Sampai di UNIMAS, aku dah mula gelisah mencari internet.

Padahal aku x sempat lg nak unpack luggage aku lagi pon.

Aku, Pika, Nija, dan Atiyah ditempatkan di rumah yg ada 2 org pelajar Tahun 1. Aku dan Pika sebilik, Nija dan Atiyah sebilik.

Nama budak tahun 1 tu Amal dan Munirah.

Jadi aku tanya Amal, macam mana nak online. Dia kata, dorg guna LAN kt sini, tp skrg ada satu kabel saja, kalo nak online, aku kene cari router untuk boleh online ramai2. Munirah yang sedang guna kabel tu, Amal dah ade broadband sendiri. Jadi aku pon buat muka kecewa, dan ucapkan terima kasih kepada Amal.

Aku masuk ke dalam bilik. Tiba-tiba Amal ketuk pintu, dan offer broadband dia kt aku, sbb katanya, die exam skrg, x guna. Aku dengan happynya mengucapkan terima kasih, dan tersengih lama2. Hehehe.

Itu cerita pukul 2 ptg td. Lepas tu, aku pon biarkan laptop on, dan keluar jalan2 pergi town Kuching.

Kami pulang dlm pukul 6 ptg, makan nasi ayam yg x sedap (nasik dia mcm taruk garam dan planta saje), dan lepas tu, Nija pon keluarkan laptop dia dan tunjuk beberapa video yang dia donlod tentang Britain Got Talent. Aku rasa kami pasang agak kuat la video2 tu smbil gelak merapu-rapu.

Sejam lepas tu, Pika keluar dr bilik dan bersembang dengan Amal di ruang tamu.

Amal tanya Pika, "Korang tgk ape td?".

Pika pon jawab, " Eh, kuat eh ktorg pasang?".

Amal mengangguk. Sorry Amal, kitorg x buat lg.

Pastu Pika jawab, " Ktorg tgk Britain Got Talent...", smbil meminta maaf atas keterlanjuran ktorg bising td.

Amal menjawab, " Ni mesti Kak Mimi yg donlod kan?". (Ah, nama aku naik lagi!)

Pika terkejut dan jawab, " Eh, x la. Nija yg donlod".

Pika baru saja cerita benda ni kat aku, 10min sebelum post ini dibuat.

Pika cakap mcm ni, " Weh, smpi Sarawak pon, muka ko jugak jd mischief-maker kan? Apsal ah?".

Ok, aku x tahu la kenape, tp dr dulu lg, kalo ade ape2 mslh ke, benda pelik2 ke, merapu ke, mesti orang tuduh aku dulu. Hahahaha.

Apsal ah?

Jadi aku saspek antara berikut, kenapa Amal rasa aku yg donlod menda pelik2 tu:

a) Muka aku mmg muka jahat gila (tahap dewata)

b) Mungkin sebab aku nmpk tergedik dengan nak online sume kot

c) Dia x suka aku? Eh, aphal? Bukan aku yg rosakkan kettle dia, Atiyah punya kerja tu. Hahaha

d) Korang bg la reason yg korang rase sesuai. Sekian.


p/s: Cukup duit,mmg aku buat plastic surgery. Tukar jadi muka baik. Huh.

p/s2: Britain Got Talent pon pelik ke? Hurm...

6 Maki Hamun!:

neorackle May 19, 2009 at 12:34 AM  

Owh..ko mesti tgk Susan Boyle kan?

Kalau ko tgk dia, sesuai la ngn topik ko ni.

Dont judge the book by its cover.

Aku rasa pasal ko ni seronok di bawak bertekak kot.

Sebab tu jadinya isu2 yang selama ni ko sendiri persoalkan.

Kalau dah konfirm teori aku ni, gtau ak ek.

aw3rz May 19, 2009 at 8:08 PM  

amal tu kecik ati ngan ko sbb ko xajak dia tgk skali. takyah la ko fikir jauh sangat sampai ingat diri ko mischief-maker plak.

hish. org prmpuan suka fikir banyak. haha

fakhriah al-yaya May 19, 2009 at 9:33 PM  

sma ha cm aku..klo ada vdeo plik2 msti dorg kta.."ni msti yaya bg kan??" ciss..aku kdg2 je dwnld bnda pelik2..

klo ada gem bru pn..ni msti yaya yg hasut men ni kan..suma aku..

aku pn xpaham..hahahahahha

Aisyah May 20, 2009 at 7:51 PM  

britain got talent best la!

Jamil May 20, 2009 at 10:53 PM  

tidak seperti orang lain yang tidak membantu, aku akan confirmkan suspicion ko sekarang.

Ya, ko memang muka jahat gila. muahahaha

maskedfacies May 21, 2009 at 8:59 PM  

Awe: bkn pikir byk, tp sbb benda ni dah slalu jadi ah. Jadi aku "terpikir" la jugak kdg2. haha

Yaya: ah, ko mmg sekepala ngn aku. tp ko mmg merapu!

Isya: a'ah, best kan?

Jamil: =P

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP