Sama Muka?

>> Monday, May 18, 2009

Mesti korang dah biasa dengar dengan ungkapan (kira ungkapan ke?) yang semua orang ade 7 kembar seiras di dunia ni.

Aku jugak x terkecuali dalam hal ni. Dari sekolah rendah lg, ramai benar kembar aku.

Mase darjah 6- Budak bernama Hikmah, anak murid ayah aku.

Masuk Smapk - Orang ckp aku sama muka ngn Najdah? Junior aku setaun, tp aku rasa x pon. Bila aku form 5, ade sorang junior dari Sabah, nama dia Wahida (budak Sabah), pon dikatakan sama muka dengan aku jugak. Mungkin sama kt kening kami yg lebat. Lain part, aku x setuju.

Bila aku masuk UMS, cikgu Bahasa Kadazandusun (fuyo! btol, aku x tipu. aku mmg amek klas ni. tp skrg, aku cuma tau 2 phrase saje; i love u, dan terima kasih dlm bahasa ni. buang masa saja aku pergi kelas 2 kali seminggu) aku cakap, muka aku macam urang (slang orang utk Sabahan) Dusun. Mungkin sbb muka aku ada Mongoloid sikit kot, jadi ade la persamaan. Untuk yg x tau Mongoloid tu apa, ala, muka penyek2 mcm orang Mongolia. Haha. Lebeh kurang amoi la kiranya.

Ok, itu sejarah muka sama. Tadi, aku dan rakan2 pergi mendaftar di Hospital Kuching untuk pengesahan kami ni elektif student, di ofis.

Tiba-tiba, datang seorang doktor, yang aku rasa, mungkin baru naik jadi MO (medical officer) dan baru ditukarkan ke hospital tu kot, untuk turut mendaftar.

Kawan aku yang bernama Azreen panggil aku, dan cakap mcm ni, " Mimi, muka macam ko la!".

Ah, datang lg kembar seterusnya. Aku pon tgk, dan bermonolog sendiri " Eh, mana da sama".

Aku yang masa tu duduk sebelah Pika pon tanya kt dia, "Wei, sama ke muka kami?".

Pika menjawab, " Urm, x sama la skrg, tp die ade iras muka ko mase 1st year."

Ok, sebelum tu, aku kena bgtau korang dulu, muka aku senang gila nk berubah. 4 tahun lepas, muka aku x sama dengan yang korang nmpk sekarang. Yang dah lama x jumpa aku, mungkin akan perasan.

Ok, smbung cerita. Aku pon percayalah dengan rumate aku, dan cakap kt Azreen, " Ni, Pika cakap sama mcm muka aku yang dulu..".

Azreen mcm nak jugak cakap muka aku sama dengan doktor tu. Jadi Azreen tukar statement, " Hurm, ye kot, muka ko dr tepi, 4 taun lepas..".

4 taun lepas? Oh! Aku ada satu idea yg bernas. Aku teringat yang aku masih ada gambar passport 4 taun lepas.

Aku pon keluarkan gambar dan tunjuk gambar tu dan cakap , "Ni, sama ke?". (Rujuk gambar di bawah)


Aku 4 tahun dahulu, dari sudut depan. (Bibir tebal macam ikan buntal. LOL)

Pika dan Azreen cakap mcm ni, " Dari tepi la, mana nak nmpk. Ni kan gambar dari depan."

Aku x puas hati. Idea celaka keluar lg. Aku pon flip gambar tu.

Aku pon tunjuk gambar tu dr tepi, "Ni, dari tepi, sama ke????".




Hah, ni dari tepi, sama ke x? Mesti x kan?? Hahahaha!

Nak sgt muka dari tepi kan? Amek korang!

p/s: Aku cuba sedaya upaya nk cerita kt korang ni. Paham x ape yg berlaku sebenarnye?

11 Maki Hamun!:

aw3rz May 18, 2009 at 5:37 PM  
This comment has been removed by the author.
aw3rz May 18, 2009 at 5:37 PM  

Dari tepi? Lol.

Anyway, ko same ke ngan najdah tuh? mane ade. njadah comey lagik la dari ko. hahaha.

Aisyah May 18, 2009 at 8:29 PM  

cis... saba jelah dr tepi tuh.
:p

kilah May 18, 2009 at 9:16 PM  

ak snyum setengah jam sorg2 tgk lawak ko ni..hahaha

maskedfacies May 18, 2009 at 9:49 PM  

awe: org yg ckp, bkn aku. xde keje aku nk mereka cerita =P

isya: ala, ok la dr tepi. kalo blkg la parah la.. =0

kilah: oi, bkn ko exam ka? haha

Jamil May 18, 2009 at 9:51 PM  

eh, aku rasa sama gak la walaupun tengok dari tepi

maskedfacies May 18, 2009 at 9:53 PM  

err, leper mcm kertas, u mean?

Norhanis Diyana Nizarudin May 18, 2009 at 10:59 PM  

ne de same..x caye..cek it out..>>
http://not-so-cliche.blogspot.com/2009/05/sdg-walking-di-my-euphoria-tadi.html

maskedfacies May 18, 2009 at 11:12 PM  

eh, harap jgn buat isu bnda ni.

tp, entah, ade org ckp. xde kerja nk reka cerita.

LOL

fakhriah al-yaya May 19, 2009 at 9:17 PM  

wey..abes aku yg lma xjmpa ko ni klo jmpa kt psr mlm xknal ha??huii dhsyat!!

maskedfacies May 21, 2009 at 8:38 PM  

hahaha. mungkin kot.

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP