9 May 2009

>> Monday, May 11, 2009




This entry was created by using my parent's Pink Vaio =P

This was the day I went back home, so lemme tell few situations I encountered before I got home k =)

(Timing here is in Military time)


0000- Masih sibuk berkemas, lipat baju sambil berchatting. Ah, mcm biasa la aku kan. x sah kalo x melekat depan laptop. =P


0100- Rasa melekit, tapi sudah siap packing barang dan kemas bilik (sbb nak balik 10 minggu, mesti la kan?), jadi decide utk pergi mandi


0200- Ready untuk tidur. Kene bangun pukul 0400. Since aku tgk roomate aku si Pika x tido lg, aku pon mntk die jgn tidur terus la. Dia setuju. Kami kene bertolak pukul 0515 ke airport sbb flight aku 0700


0500- Bangun terkejut. Tu pon sbb "aku" dalam mimpi yang kejutkan diri sendiri. Terima kasih utk errrr, diri sendiri. Siap2, Solat, dan rush gila babi!!! Kalo tertinggal flight, sumpah aku balik naik rakit buluh! Hampeh punya rumate, ko plak tido!!! Hehe


0540- Bertolak dari UMS ke airport. Nija yang drive dgn lajunye menggunakan Green Guava. Sampai airport pukul 0600.


0615- Check-in. Sedang beratur dalam line yang panjang, ade lelaki dlm usia awal 30-an tegur. Haha. Aku dah tunjuk muka x berminat, ko x phm2 ke. Duhhh

Berikut adalah perbualan kami (aku layan jugak la skit2, sbb dalam Q, x bleh nak lari mana la)

Laki : Oghang Penang ka??


Aku: Ha... (korg buat la bunyi anak mami skit naaa, tmbh sengau skit)


Laki: Owh, sama la kita (Hek ele ko. Tibbeh). Penang kat mana?


Aku: (dengan otak ligat berpusing nk tipu tmpt) Errr... Sungai Bakap tau ka?


Laki: La, rumah mak saya la tu. Dok kat Pondok tu ka??


Aku: (ah, sudah, Pondok tu kt mana wei??) Eh, dak la.


Laki: Abeh tu?


Aku: Ada la. Area2 Sg Bakap tu la... (Percubaan bajet misteri, padahal cuak dah! Gelabah aku nk mereka cerita)


Laki: Owh, ok. Blajaq sini ka?

Aku: Ha.

Laki: Berapa lama dah?


Aku: 4 taun.


Laki: jadi dah nak abeh ka??

Aku: Dak aih, ada lg setaun. Cik mai sini buat apa?


Laki: Saya ade bisness sini (smbil buat muka bisnesman yg berjaya dan kaya. Haha. BOOOO!). Awak tau ka sini byk peluang bisnes. (Smbil itu, die kluarkan kad bisnes dia dan bg kt aku.) Number saya yg 013 tu. Kalo nk bincang bisnes, call me anytime.


Aku: (smbil tersenyum sinis) Ok. (apa ko expect nk ckp cmni ngn aku? Aku dah duduk sini 4taun la wei.)


Laki: Do u know that blablablablabla Wira blablablabla 300 plus blablablabla, Semenanjung 90 blablalalblabla. (dia bercakap dalam bahasa asing. aku rasa tu English. Maybe la. Dengar iras2, sbb mase die ckp ni, x berani pulak ko tgk aku. Dia menghadap tmpt lain)


Aku: Oh, yah, of course I know dat mister. Will ya excuse me?? I need some privacy please. (smbil senyum dan kluarkan HP dan buat2 SMS org)


Laki: Owh, ok2. call me ok? (Ah, sempat lagi tu)


Aku: (memandang lelaki itu smbil angkat kening)



Kad bisnes yang diberikan lelaki itu. Sapa2 minat? Give him a call =P

Dan 5 minit yg berikutnya, kami masih lg dlm line, tp laki tu dah x pusing kt aku dan ckp benda merapu2 yang aku pon malas nk layan.
Selepas check in, aku pon salam Pika and Nija, dan masuk ke boarding hall.

Di atas flight, aku rupa2nya baru tau yang Airasia sekarang dah guna sistem seating. Dah xde lg free seating. Tapi aku rasa, ramai yang xtau pasal tu, sbb sume main duduk je.
Maka aku pon sibuk la cr seat aku. Since aku punya seat 30F and aku naik dr pintu depan, aku kene la jln jauh gila. Mmg tour sepanjng aircraft.

Sampai2 kt seat tu, ade sorg ppn bertudung krim duduk situ. Aku pon sekadar memandang sayu, dengan harapan, die paham la, die tgh duduk kt seat aku.
Aku berkelip mata beberapa kali. Perempaun tu angkat hidung tinggi2, buat2 x nampak aku dan terus sembang dgn kawan dia. Eh eh ko? Penah kene tumbuk dgn perempuan x? Aku berdiri lagi tepi seat aku dan tgk lg die. Dia masih x pedulikan aku, walopon dia dah tau, aku nk duduk situ (window seat wei, tmpt fevret aku!). Ah, x boleh jadi ni.

Aku panggil pramugara Cina yg ensem dan macho itu.


Aku: Excuse me, I need some help over here please.

Pramugara Hensem: Owh, sure Miss (smbil senyum dgn cutenye. ARGHH!)


Aku: Apparently, she's seating in what appears to be my seat. Here is my ticket and seat number (smbil hulurkan tiket).


Pramugara Hensem: (smbil bercakap dengan perempuan sombong x reti adab) Cik, awak duduk tmpt dia ni.


Perempuan Sombong Takde Adab: Ah, jadi kena pindah ke saya ni??


Pramugara Hensem: Boleh saya tgk number seat Miss? (berckp dgn ppn tu)


Pramugara Hensem: Miss, can you please seat at 13E instead? Please??? (smbil tunjuk tiket ppn sombong tu kat aku)


Aku: Fine...



Dan pramugara hensem tu pon blah sbb nk pergi sort outkan problem org lain yang lebeh kurg mcm aku. Aku duduk jugak kt tepi ppn tu, smbil tgk die.


Perempuan Sombong Takde Adab: Ape? Nak duduk sini jgk ke?


Aku: Hurm, xpela..


Hello...... not even sorry at all?? Ko bernasib baik aku bkn dlm mood lepas exam long case, or tgh moody. Kalo x, sumpah aku tumbuk!
Dan aku pon berjalan dengan tiga beg yang berat (beg laptop, beg kamera dan beg yang penuh udang kering dan belacan yang mak aku pesan. Kalo ade org yg nek flight sama aku dan baca blog ni, bau belacan tu, kerja aku la kot. Hahahaha)

Maka aku pon duduk la seat ppn sombong td tu. Seat tgh, benci gile! Aku duduk sebelah junior 1st year yang amek Fizik.His name was Hafiz. Kami sembang tentang movies dan anime. Dia on laptop nak tgk movie, smpt la jugak aku kluarkan external HD aku yg baru (ehem) dan pow beberapa movies dan series dia. sayang kami x minat benda yang sama. While I was offering him violent and horror movies, he actually preferred light and funny genres. Uhm.. mcm aku la plak yang saiko. =P

Flight tiba di airport 2jam 30min kemudian. Abah smpi lmbat, jadi smpt aku ber Tmnet Hotspot jap (thanx to En Neorackle for the Id and PW) dan buat previous entry. Ini adalah entry yang aku janjikan...

Ok la, smpi sini dulu. Jap lg aku update lg.

P/s: entry ini hanya menceritakan kisah benar. Tolong jgn anggap aku perasan ke apa. Aku sedang cuba berlaku jujur.. hahahaha




Aku dan Adik aku, Zati di sekolah baru die. Nanti aku buat entry psl dia pulak.

8 Maki Hamun!:

Jamil May 11, 2009 at 11:43 AM  

hahaha...ada je di mana2 orang macam Perempuan Sombong Takde Adab tu :P

fakhriah al-yaya May 11, 2009 at 11:48 AM  

ko ptut snap gmbr pmpuan tuh..hahahahaha..ckp ngn dia sy nk buh lm blog!!

maskedfacies May 11, 2009 at 12:16 PM  

jamil: mmg ade i guess. haih. apa laaa nasib

yaya: aku igt mmg nk buat cmtu, tp tgh sesak gila dlm flight time tu, sume sibuk nk cr seat dorg. lgpon, airport xleh snap gambar once dah masuk boarding hall, kang x psl2 aku kene turun flight. lagi parah camera aku kene rampas! huhu

Anonymous May 11, 2009 at 5:17 PM  

patut di bagi pengajaran utk org sombg gtu..hehehe

neorackle May 12, 2009 at 3:26 AM  

Ko patut cakap kuat2 kat Hafiz,
"Akak sgt suka layan citer bunuh2. Lebih2 lagi citer yg ada penggal kepala pompuan yg xreti pindah seat."p/s: no fon mamat bajet charming tu 013 ke? Kat kad tulis 019. (*_*)

bujang sudin May 12, 2009 at 4:48 AM  

neway sebab ko saiko promote crita wrong turn tak kat budak tu?
Owh dah mendaftar dah adik ko.
so kesian gila takde orang nak angkatkan towel kat ampaian dan belikan kropok bika 10 bungkus nih, haha

p/s: (melekit). haha

Amermeftah May 12, 2009 at 7:28 AM  

Tips-tips mengelak bersembang dari majalah:

1. Pakai spek hitam demi mengelak eye contact
2. Pakai earphone walaupun tak dgr apa-apa demi menunjuk kau tanak dengar benda lain
3. Sikat rambut ke belakang bagi lelaki demi menunjuk korang Mafia dan patut ditakuti

Kenapa tanak duduk depan? Kat belakang terasa gila time take-off.

Suka horror-violent? Carilah filem Martyrs. Filem Perancis penuh psaiko. Pada akulah...

maskedfacies May 12, 2009 at 10:34 AM  

Anonymous: mmg aku nk ajar, tp sbb time tu sempit dan ramai org, x sempat. tp next tym kalo jadi lg kt aku benda ni, series aku maki. haha

Neorackle: Itula, aku cek2 balik 019 je yg ade. kensel la nk call. hahahaha =P

Ayep: aku promote dah, tp die xnak. bukan satu filem tu je. yang main kapak2 org sume aku promote. Amende lembut benar cite gitu pon xleh tgk. hahahaha

Akmal: 6 am, aku rs cm x seswai je nk pki spek itam tym tu, tho aku slalu la gk pelik2 pki spek itam x kena tmpt dan masa.

Tp next tym aku buat la. Mungkin berjaya.

Crita tu nnt aku cr ok?

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP