Kamu Suka Chatting?

>> Friday, May 29, 2009

Aku rasa siapa2 saja yang membaca blog ini (sengaja atau x sengaja) pasti turut terlibat dalam aktiviti ber'chatting'.

Ok, beberapa fact (x tahu la fun ke x) mengenai chatting. Entry ini dibuat berdasarkan pengalaman aku berchatting dekat sedekad lamanya (dr tingkatan 2)

1) Pen'chatting'2 selalunya mempunyai threshold untuk mengantuk yg tinggi, especially waktu malam (sebab time itulah ramai org online, ye x?)

2) Pen'chatting' selalunya mempunyai kebolehan menaip yg agak menakjubkan (laju nk mati, dan smpi x payah tgk keyboard dah la..)

3) Pen'chatting' kebanyakannya lama2 mesti pakai spek (padan muka!)

4) Pen'chatting' yang aku selalu nampak, akan reply/guna 'hahaha' bila rakan chatting bercerita sesuatu, dan dia x tahu nak reply apa balik (ni bende yg slalu gila aku buat, tp skrg, aku lebih jujur, aku akan ckp yg 'hahaha' aku tu mmg x ikhlas.

5) Pen'chatting' kebanyakkannya akan mengalami masalah mengantuk di kelas (ni kira tahap tegar lerrr) sebab kuota waktu untuk tidur dah burn sbb asek chatting je

6) Pen'chatting' selalunya mempunyai kebolehan multi-tasking (taip sambil makan, taip smbil masak, taip sambil iron baju =P...)

7) Pen'chatting' selalunya selalu kena bebel dengan ibu bapa sebab bil tepon jadi mahal (ni zaman2 dial up, masa tu mmg mahal, rumah aku pernah kena 300rm sebulan untuk internet saja..)

8) Pen'chatting' remaja (zaman sekolah menengah) yg aktif, especially lepas naik sekolah lepas cuti, tiba2 saja akan mempunyai ramai member (hasil chatting la, apa lg)

9) Pen'chatting' mempunyai bahasa IM sendiri seperti: LOL, otw,wtf (eh aku?), brb, ala.. korg pon tau kan.mesti lg expert dr aku..

10) Ni last, sbb aku dah penat taip. Pen'chatting' selalunya mesti akan sangkut dengan rakan chatting mereka, at least sekali. Percayalah cakap aku, I've seen too many cases =P.

p/s: Apa korg senyum2? Betul kan? Voice out your opinions, and let me know if you are agree with me or not ok?


17 Maki Hamun!:

Amermeftah May 29, 2009 at 7:06 AM  

Apakah kau telah/sedang/akan sangkut dengan mana-mana rakan chatting engkau?

maskedfacies May 29, 2009 at 7:08 AM  

aku xnak jawab.

jwpan standard artis: no komen

hehe

syafiq May 29, 2009 at 9:17 AM  

awat aku tak pakai spek pn...tula..lenkali mkn carrot byk2 k????

kilah May 29, 2009 at 9:43 AM  

muqaddimah ko:kita start chatting wktu yg sama,form 2..gila gian!!
no 6:itu mmg btol..kalo tk,tkleh hidop kot..dh tu,bila jadi addicted..we hv to find the way la utk kita leh cope dgn mnyak mnder..
no 7:mak ayah ak,bangun tgh2 malam,mcm konfius tgk ak buat apa smbil mcm tgk2 kt skrin komputer..haha
no 10:hahaha..agak la..kdg2,suka kt org dlm chatting lagik senang dri suka kt org dlm real..

tp,kalo dpt email,balas tiap2 hari..bnda yg kita kena tunggu,itu lebih excited..hahaha

p/s:nasib ak dok asrama je kalo tk,mungkin ak dh jadi chatter tegar..

apa pon,dh tua2..chatting dgn org yg tk kenal,cm dh malas..kecuali la kalo org tu mmg btol2 buat ko nk gelak gila smpi rasa nk menampar..and I found one,a girl yg buat witty jokes thp dewa..(mungkin sdikit exaggerate..hehe)

Aisyah May 29, 2009 at 10:06 AM  

uik... haa betoila sume tuh!

maskedfacies May 29, 2009 at 10:13 AM  

syafiq: nak buat mcm mana... dah nasib. kecik2 x suka sayur...

kilah: hehe. btol kan sume tu? aku dah buat research la! Kilah kantoi num 10! =P

isya: hehe. tau2. sbb tu brani tulis. kantoi num 10 ek? LOL

syafiqa May 29, 2009 at 1:27 PM  

aku bkn pen'chatting'.
tp ape yg ko tulis btol bah..esp num 7 ngan 10. i've seen a lot too!

syafiqa May 29, 2009 at 1:27 PM  

aku bkn pen'chatting'.
tp ape yg ko tulis btol bah..esp num 7 ngan 10. i've seen a lot too!

maskedfacies May 29, 2009 at 3:45 PM  

bah, btol la tu kan?

ade pengalaman num 10 gk? =P

Amermeftah May 29, 2009 at 4:04 PM  

alah ckp org, kau pon sama nombor 10~

maskedfacies May 29, 2009 at 4:05 PM  

*ehem*. final bulan 11. sekian

Amermeftah May 29, 2009 at 4:18 PM  

*uhuk, uhuk... uhuk! khoooit~ ptui!!!* (buang kahak)

setgh taun lg...

aw3rz May 29, 2009 at 4:40 PM  

Ah. Mengimbau memori-memori lama. Tapi aku tak pakai spek pun. Hehe.

Dalam MIRC dulu, tak silap aku channel #smapk paling ramai dalam belas-belas orang je pun masa zaman kegemilangannye.

Seme aku pernah jumpe tapi yang no 10 tu aku tak pernah jumpe la. Mungkin obtuse kot. Haha.

maskedfacies May 29, 2009 at 4:41 PM  

ko tipu. ko guna frenster. aku pernah nmpk. lol

aw3rz May 29, 2009 at 6:18 PM  

frenster?ape kaetan?

Sop May 30, 2009 at 8:23 PM  

aku x penah chatting tp napa aku kena pakai spek? WHHHHYYYYYYY?!

maskedfacies May 30, 2009 at 8:26 PM  

Sila rujuk kepada yg lebih pakar. Hew hew hew.

Series x pernah chatting?

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP