Jangan Senyum!

>> Monday, May 25, 2009

Aku adalah kategori manusia yg malas nak senyum. Tak tahu kenapa, tp dr kecik lg malas. And honestly speaking, I like myself better that way.

Masalah timbul bila org slalu komplen knapa muka aku asyek masam. Aku pon x paham. Series selalu gila. Ini antara episod2 aku ditegur oleh orang tentang kemalasan aku nak senyum:


1) Ditegur Bonda Norhayati (Pengetua SmapK) semasa amek result SPM. Dia cakap cmni, " Cuba la senyum sikit, tgk macam kwn kamu sebelah tu (merujuk kepada Hayati Talib), sebab selalu senyum la die ada boyfriend..". Erk? Ada sapa nk komen pape? Hahahaha.


2) Selalu gila ditegur mase pergi tuisyen add maths masa zaman sekolah menengah oleh Cikgu Latip. Eh cikgu, saya byr dah kan yuran tu? (aku pergi tuisyen tp x pandai2 pon, hampeh sungguh. Takkan sebab x senyum kot? LOL).


3) Ditegur beberapa kali semasa posting Orthopedics oleh Mr. S (weeeee), kenapa muka nampak risau dan masam. Selalunya akan ditanya macam ni , " Kenapa masam saja Amy? Kamu gaduh dengan boyfren ke semalam?". Penerangan- saya xde bf la Mr. S. Kamu nak jd bf saya x? Hehe.
Owh ya, Mr. S adalah lecturer Orthopedics yang sudah berkahwin, berusia 42 tahun dan aku rasa anak dia paling kurang 4 org. =P

Banyak lg la occassions tp malas nk cerita semua sbb nnt korg pon penat nak baca aku membebel kan? Jadi bila dtg Sarawak ni, aku pon berjinak2 senyum dalam gambar, tp kesudahannya, rumate aku ckp, muka aku jadi pelik dan x sesuai. Mesti sebab x biasa kan? Siap die ckp, jadi muka menggoda lg. Weyh, kalo Mr. S tgk gambar tu, die tergoda x agak2? LOL


Jadi aku buat kesimpulan, muka aku ni, sesuai buat neutral saja kot. Jadi toya, muka xda perasaan. Dah senyum salah, x senyum pon salah, apa lg nak dikata?



Senyum yang dikatakan macam menggoda oleh Pika dan Nija. Aku nmpk hanyalah macam terlebih tembam saja!
(click for larger image)

p/s: Sebenarnya malas senyum sebab nmpk mcm org gila dan membuatkan aku nmpk tembam la. Dan xnak laki2 tepi jalan terperasan lebey pulak, jadi option yang ada ialah tidak senyum la...

16 Maki Hamun!:

Sheehan May 25, 2009 at 1:55 AM  

haha..mmg menggoda..:)
kalo ko snyum mcm tu spanjang masa gerenti mmg org takut..haha.
tp ok la..

p/s:aku mmg paham sgt perasaan bla senyum salah, x senyum pon salah..hohoho

Astromas May 25, 2009 at 1:59 AM  

kalo g2 kena cari bf r... baru la senyum memanjang.. ehehe

(ape punya pndangan da..)

maskedfacies May 25, 2009 at 2:06 AM  

Sheehan: eh? mmg menggoda? hahaha. rasa x percaya benda ni kluar dr ko.Ko pon ade dilema begini ke?

Astromas: Owh, psl bf tu x perlu kot. Aku skrg puasa. Haha

aw3rz May 25, 2009 at 2:08 AM  

err. secare jujurnya, ko mmg nampak bertambah tembam senyum canggitu. ape kate ko pakai je mask. so orang taktau la ko senyum ke tak.

maskedfacies May 25, 2009 at 2:09 AM  

Err, aku tau nmpk tembam. Mmg dah gtau kan, sbb tulah aku malas senyum. Pakai mask? Hahaha. mmg slalu buat dalam ward pon. kat luar xkan nk buat jgak. agak poyo la.

Sheehan May 25, 2009 at 2:19 AM  

haha..mau tau la.
dlu ak igt ak sj yg kna tgur pasal x snyum ni even sampai skrang la..hoho.jd lali suda.plg ak igt dgn dr. soo la..
utk x mo kna tgur lg..snyum la bnyk2 (mcm dlm gmbr tu)haha..ok tu

p/s: senyum itu sedekah..

maskedfacies May 25, 2009 at 2:21 AM  

senyum buatkan aku nmpk tembam. jadi xnak la. oi, tidur la sheehan. azhari sudah tanya bukan2 tu...hahaha

kilah May 25, 2009 at 2:52 AM  

motif ko senyum seductive bwh sign board berhati2 ada buaya?
haha..ko tk phm kot ni..coz dh berat kepala ko..tdo la weh..
ak ni pn sudah bkira2 nk bye2 ni..

bujang sudin May 25, 2009 at 6:31 AM  

ada 1 lg point kot.
Bila orang senyum kat ko dan ko x bls balik dan mungkin plus muka toya yg default,
orang cop sombong tp yg sbnarnya ko tak nampak pn diorang senyum sebab rabun so nak balas senyum buat apa?
(akibat obses dgn skrin laptop sendiri.hari-hari,lol)

maskedfacies May 25, 2009 at 9:27 AM  

kilah: aku x buat cuba buat senyum seductive pon la. tgk2 kwn aku ckp mcm tu.

ayep: owh, rabun tu, lupa plak nk tulis. dan kenapa obses dengan skrin laptop sendiri tiba2 ni? x paham la

bujang sudin May 25, 2009 at 10:34 AM  

"eh,malasla nk cite.esok2 ah yg sperti bese end up ngn x cite,lol"
(aku x sekejam dialog d atas),
obses=tengok skrin dekat-dekat gila,mana la x asek nk pening

maskedfacies May 25, 2009 at 10:36 AM  

eh, ko ol. aku x g ward arini. sakit perut. tah apsal.

fakhriah al-yaya May 25, 2009 at 3:50 PM  

aku tgk ok jak...!!!

xira ixora May 26, 2009 at 1:51 AM  

hik3~
cm comey je klu senyum..

(*.*)

maskedfacies May 26, 2009 at 1:53 AM  

err, sila pastikan anda x tersalah org ye. penulis ialah wanita yg membawa kamera besar di lehernya.

p/s: x pernah nmpk kamu komen sini. welcome =)

Amermeftah May 27, 2009 at 7:29 PM  

mcm nigga, tak senyum depan kamera

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP